POP3-mail

Discussion in 'Hero' started by Nickemannen, Nov 22, 2009.

1. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej!

Jag har tänkt köpa en Hero, men jag har en fråga som jag har funderat på. Det är så att jag använder en vanlig pop3-mail kopplad till mitt webbhotell och därmed har en adress med mig eget domännamn. Fungerar detta bra att konfigurera med Hero och kommer det gå att integrera lika smidigt med övriga notifications som om man använder gmail?

Hoppas på ett positivt svar, för jag är riktigt sugen på en Hero nu. Jag har hittat en begagnad till bra pris och sitter och funderar på vad man ska tänka på om man köper en begagnad, men jag antar att det inte är några problem att fabriksåterställa telefonen eller att installera senaste versionen av operativsystemet från HTC.

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är lätt att lägga till ett POP3-konto och du kan välja hur du vill att notification ska gå till. Ljud, vibration och/eller symbol i notification bar, du kan välja precis vad du vill ha

3. sorken

sorken Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

POP är su kanske inte den mest ultimata metoden att få mail i mobilen på då du då inte kan öppna den på någon annan enhet, tex din dator... när du väl poppat mailet en gång så fnns den inte på servern längre.

bättre att forwarda en kopia till tex en gmail adress och använda imap. eftersom gmail är direkt integrerat i Android så bör detta vara bästa lösnngen.

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kan välja själv om du vill radera mailet på servern när du hämtar med POP3.

5. appel

appel Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Nackdelen med pop jämfört med gmail är väl att pop saknar push funktionalitet och att läst/oläst tillståndet för mail inte synkroniseras.