Portering av telefonnummer och releasedatum för HTC Magic...

Diskussion i 'Magic' startad av Andreas, 4 jun 2009.

1. Andreas

Andreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej!

Efter att ha varit en trogen tele2-kund i många år och allmänt nöjd med mottagningen och allmänt missnöjd med alla telefoner jag ägt så var det med en viss olustkänsla i magen som jag signade upp mig för ett 18-månaders abonnemang hos tre för att komma över en HTC Magic. Jag valde att portera mitt befintliga telefonnummer över till tre och fick just en del automatiserade SMS från både tele2 och tre där de meddelar att flytten av numret kommer att ske den 15:e juni.

Det är första gången jag flyttar ett nummer men om det är en indikation på att mobben inte kommer att dyka upp förrän detta datum så känns det ju mycket trist eftersom det då verkar sammanfalla med när alla andra företag förväntas börja sälja den...

... blåst av tre redan innan jag börjat använda dem?

2. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Du bör få den tidigare än så, men man kan ju förstås aldrig veta.

3. JonasE

JonasE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag fick SMS om att mitt nummer flyttas den 12e. Det innebär att jag måste få min mobil innan dess eftersom mitt gamla simkort slutar funka då.

När man flyttar sitt nummer brukar man få ett simkort från den nya operatören med ett temporärt nummer på. Så man kan börja använda det nya abonnemanget direkt. Sen flyttas ditt gamla nummer över till det nya kortet på det datum som du fått besked om.

Last edited: 4 jun 2009
  4. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    403
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Jag fick sms till min mobil för 30 minter sen där tre tackar för förtroendet och att jag nu har ändrat abbonemangsform och bundit mig 24 månader. Loggar jag in på mitt tre så står det att jag har en HTC Magic White, imei nr och allt. Verkar som telefonen kanske kommer idag ändå :D

5. Andreas

Andreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag ringde tre och frågade hur det stod till med portering och telefon. Han lät meddela att mobben levereras innan med ett tillfälligt nummer och att jag med största sannolikhet skulle ha den de närmsta dagarna. Håller tummarna.

6. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Fick också sms idag om att porteringen är godkänd och att den skulle genomföras den 12/6. Tycker det måste innebära att de har skickat en telefon och sim-kort för de kan ju knappast köra igenom porteringen innan de är helt säkra på att kunna leverera grejerna.. Hoppas på en leverans innan helgen, men får väl se om det går vägen..

För övrigt så måste väl en portering enligt reglerna ta minst 5 dagar, så att det datumet ligger en vecka framåt är väl helt i linje med vad man kan förvänta sig. Men som sagt, utskick av telefon och kort borde förstås ske innan detta.

7. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ärligt talat tror jag inte att avtalet och telefonleverans är sammankopplade, så.. jo, de kan nog köra igenom porteringen innan de är säkra på leverans.. avtalet har ju redan ingåtts. Nu tror jag dock inte det är någon fara då det ryktas om att en del får sina nallar idag, jag pratar bara rent hypotetiskt.

(personligen tror jag att de skulle kunna komma undan med att våldta min morsa och sedan kunna peka på avtalet har ingåtts och om jag gnäller lite mer, ge mig hundra gratis sms som tröst... men det är en annan femma, kanske.)

8. JonasE

JonasE Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Själv tror jag att de registrerar porteringen i samband med att de släpper ordern för leverans. Efter som de är först då de kan vara säkra på att kunden får sin telefon i tid innan porteringen går igenom. Annars riskerar de att stå med skitsura kunder som fått sina gamla abonnemang avstängda innan deras nya telefoner dykt upp.

Om jag har rätt så paketerar de min telefon, simkort och alla papper som ska med idag. Posten borde sen fixa så jag får telefonen till mig imorgon.

9. Hellberg

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Gick in på 3butiken på lunchen och kollade med dem, och jodå, min telefon har skickats idag. Om jag har otur kan jag väl inte hämta ut den förrän nästa vecka dock, kanske blir tvungen att vänta en extra dag (vilket ju isåfall innebär måndag) på avi.. Något kollinr kunde de inte ge mig.

10. martinh

martinh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Fick också ett sms att mitt nummer skulle vara portat den 12/6.
    Jag har blivit lovad innan att kunna hämta ut telefonen imorgon (fredag)

11. Hellberg

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Om det är någon av er som fått sin magic från 3 (eller en avi åtminstone) idag så får ni gärna meddela det här.. Funderar själv på om jag ska åka hem på lunchen och kolla om jag fått något.. :)

12. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    403
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    En annan som är ledig sitter här och kollar efter den gula bilen precis som ett barn på julafton som kollar efter tomten :) han borde vara här snart. Kommer det ingen avi idag så åker jag till konsum (posten) och tvingar dom att leta egenom alla paket för att se om det ligger där. Jag återkommer!

Edit: posten hade vist kommit. Missade bilen. Fanns inget annat än räkningar :( blir reserv planen att åka till konsum senare utan kolli nr lr avi och be dom leta lite.

Last edited: 5 jun 2009
  13. schnaken

schnaken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ringde 3 igår och fick ett kollinummer så nu sitter jag och uppdaterar postens hemsida i väntan på att det ska komma fram.

14. martinh

martinh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag var precis nere i 3butiken och frågade efter min telefon. Både telefon och AVI ska vara skickade. För säkerhetsskull fick jag Kolli-id så jag ska kunna hämta ut den idag!
    Får bli att man åker hem nån timme tidigare idag!

15. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    403
    Telefon:
    Nothing Phone & Pixel

MINA ENHETER

Telefon:
    Nothing Phone & Pixel
    Gött! Telefonen uthämtad!
    Ringde också tre och fick kolli nr. Och visst låg den där och väntade på mig!

16. Hellberg

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Ringde tre jag med, men tjejen jag pratade med kunde inte söka fram något kolli-id pga att de hade problem med ordersystemet just då och hon bad mig återkomma senare.. Just my luck :( Nåja, ska ändå iväg på konferens om en halvtimme så det får väl bli att hämta den imorgon om den kommit fram. Nu vill man ju knappt åka iväg, man vill ju bara hem och leka med sin magic. :D

17. Drupal

Drupal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook
    ROM:
    Kör för det mesta vanilla numera
    Info:
    Pixel
    Telefon 2:
    Nexus 5x
    Telefon 3:
    Nexus 5
    Platta:
    Pixelbook
    Platta 2:
    Nexus 9
    Min kom inte heller fredag. Ligger väl som alla andras på lokala postkontoret och avin blir inte utdelad förrän på måndag... bummer!

18. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 172
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det där är det värsta som finns, usch! En hel helg av teknikkul förstörd av tre som inte kan lämna kollinr.