Hej! Såg denna först nu. Vi svarade dig på denna direkt. Det var inte hos oss i My Beat som låsningen låg när ni skulle flytta företagets nummer, det var inte heller hos någon underleverantör till My Beat. Vi har aldrig nekat er portering. Det förklarade vi då också. Jag var i kontakt med Telness (som ni skulle portera till) 7-8 ggr, anda ifrån My Beat var i kontakt med dem ca 10-15 gånger.
När vi fick in porteringsförfrågan så bekräftade vårt system den efter ca 8 sekunder. Vi fick aldrig någon bekräftelse tillbaka, eftersom det hade blivit missmatch i system utanför My Beat. Det var inte heller Teleness fel.
Detta förklarade vi för dig den gången, och vi var som sagt kontakt med Telness många gånger, och delade skärmdumpar på vår bekräftelse. Vi jobbade sedan tätt för att lösa låsningen även om problemet int låg hos oss. I vårt system var den bekräftat att kunna gå ut.
Alla nummerflytt som kommer in till oss bekräftas direkt automatiskt direkt.
Vi svarade detta till dig på FB i dialogen vi hadde, och i mail. Vi ringde dig också flera gånger utan att få svar. Det är alltså inte korrekt att vi nekat den flyttförfrågan som kom till My Beat. Vi accepterade utflytten efter 8 sekunder, och felet låg inte hos oss. Vi upplyste dig också om detta när du skrev detta på andra forum. Vi upplyste dig om det på fb, och i mail. Vi var i tät dialog med din nya operatör och vi ringde dig många gånger utan att få svar.
Fredrik i My Beat.
Last edited: Mar 30, 2019