Posh Telefoner? Någon som vet nåt?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Johanhemberg, 10 aug 2016.

Taggar:
  1. Johanhemberg

Johanhemberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Tjena!

Såg precis en video om en Posh L700 telefon. Googlade lite och hittade ingen riktigt recension iaf inte av någon svensk användare. Tänkte bara kolla om det finns någon här som har en eller vet något om dem?
    L700 har ju trotts allt en 7 tums skärm och kostar bara runt 1000-lappen. Rätt stor skillnad ifrån den nya note som ligger på 8500.
    Men frågan är är detta bara skit? Eller kan det vara något att prova?
    Den har Android system dock inte det senaste.

https://www.amazon.com/Mobile-Unloc...e=ll1&linkId=3acb6079cb7690349cdaa98cca544837

2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är ju en riktigt klen enhet och vad är upplösningen på? Det står inte. Inget jag skulle köpa.

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 179
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det är nog lite äpplen vs päron att jämföra den med Note 7.

Den kan mycket väl vara på gränsen till användbar, men på samtliga punkter är den betydligt sämre än Note 7. Note 7 har ju också pennan, vilket denna saknar helt och hållet.

En upplösning på 720p på 7" ger cirka 200 PPI. Pixlarna kommer vara väldigt tydliga, förmodligen rätt irriterande.

Se här för fulla specifikationer: http://www.poshmobile.com/catalogue/equal-pro-lte-l700/

Generellt sett är 1GB väldigt klent med nyare Android-versioner. Jag skulle inte gå lägre än 1,5GB själv, i alla fall inte om luren inte är avsedd för någon som använder den för surf, sociala nätverk osv. För att endast ringa, SMS:a osv fungerar det däremot bra med 1GB RAM.

Om du är ute efter en prisvärd telefon kan jag tipsa om att skapa en tråd i köpråd och specificera budget samt skärmstorlek och vad telefonen används till, så kommer du få många bra tips :) Om du vill ha något som tillnärmelsevis kan konkurrera med Note 7 behöver du dock gå upp lite i pris, kanske till 2500-3000kr, för att få något som i alla fall är någorlunda jämförbart. I prisklassen 1000kr är det för närvarande helt orealistiskt.

Last edited: 10 aug 2016
    Ara gillar detta.
  4. Johanhemberg

Johanhemberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Okej tack för utförligt svar!

Är mest lite sugen på att prova en budget telefon, hade varit kul att testa något nytt, har haft samsung nu sen S2 kom ut, så kan dem in och ut, lite eftersom att jag tappade min Edge + i vattnet som blev helt kass. Den var heller inte helt billig.
    Har sett att BLU också har ett par telefoner i liknande prisklasser, men de är kanske inte heller något att satsa på?
    https://www.amazon.com/dp/B01AHZUSZO/?tag=swedroid-20
    2gb ram, Super amoled skärm osv. Förväntar mig ju inte att den ska vara lika driftsäker som en Samsung eller hålla så länge, men för 1500 kanske det är värt om den så skulle funka ett år. BLU känns ju även lite mer seriöst än Posh.

Annars får det bli en Note 7 på mellandagsrean :D

Last edited: 13 aug 2016