Positivt och negativt att roota sin DHD?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Bettanboop, 17 okt 2011.

1. Bettanboop

Bettanboop Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej.

Jag undrar vad som är negativt och positivt att jailbreaka sin DHD?
    Har läst en del forum inom detta ämnet men inte riktigt fått svar på en del frågor så jag ber om ursäkt om jag upprepar något som kanske redan är svarat på 100ggr innan. :P

Jag har aldrig någonsin gjort någon med en mobil, men datorer kan jag en hel del så jag tror att jag skulle fixa det.

1.Men det jag undrar nu är vad är det exakt jag "förlorar" om jag rootar telefonen?
    2.Vad händer konkret med telefonen?
    3.Går det att återställa den om man ångrar sig?
    4.Försvinner alla inställningar och appar? (Är det som en diskrensning?)

Det jag självklart är ute efter varför jag ens överväger att roota mobilen är ju främst batteritiden och programvaran, att man får tillgång till det senaste inom Sense och Android versioner.:D

2. Awake

Awake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!

1.Men det jag undrar nu är vad är det exakt jag "förlorar" om jag rootar telefonen?
    2.Vad händer konkret med telefonen?
    3.Går det att återställa den om man ångrar sig?
    4.Försvinner alla inställningar och appar? (Är det som en diskrensning?)

1. Du riskerar att förlora garantin på telefonen för närvarande, det kan komma att ändras iom att tex. htc, och samsung mfl. slutar låsa sina bootloaders.

2. Konkret så händer inget mer än att du får administratörsrättigheter till telefonen, dvs du kommer åt och kan ändra i systemmappar och filer som innan varit dolda/skrivskyddade.

3. Ja, det går utmärkt genom att lägga in en RUU. dvs en officiell Rom-uppdatering från htc.

4. När man rootar så ska inget försvinna, det är först när du "wipar" och lägger in en custom-rom som dina appar och inställningar försvinner..

Lycka till! :)

Bettanboop gillar detta.