Hejsan! Var med om en väldigt otrevlig upplevelse av posten! Köpte en Xperia u och fick hem det helt fuktskadad, Hur kan dom misslyckas så hårt ? Den var skickad i en Grönt postkuvärr, Den jag köpte den av vissade den innan över internet och jag vet att den funkade innan han skickade den, Helt sjukt, Har ni varit med om samma sak ? Finns det något att göra ?
Skickade han en mobiltelefon i en grönt kuvert likt detta? http://postguiden.se/blogg/ateranvanda-postens-forpackningar/ Känns väldigt riskabelt och dumt att inte kosta på en ordentlig kartong med mycket tejp imo. Är kartongen förstörd eller är telefonen bara skadad av fukten utan någon skada på kuvertet? Då tror jag tyvärr inte ni kan räkna med någon ersättning men det skadar inte att kontakta posten och höra lite.
Om det skickades som brev tar posten inget som helst ansvar, inte ens att det kommer fram. Men hör med posten och se vad de säger. Men tyvärr får man nog ta konsekvenserna själv eftersom man skickade en elektronikenhet i ett vadderat kuvert. Mest lämpligt för sådant är väl egentligen en kartong med gott om vaddering inuti. Om det skickad spårbart hanteras det också lite annorlunda skulle jag tro. Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk
precis som cammen3 säger så tar inte posten något som helst ansvar för ett brev och innehållet i det så det är nog bara att ta lärdom av till nästa gång
Handlar väl snarare att säljaren ska packa en försändelse så den är skyddad. Posten skiter fullständigt i om det är en 10000kr dator eller ett papper utan värde om det skickas som brev. Det hanteras på samma sätt. Skickar man något dyrt bör man först och främst lägga det i en kartong, sedan köra en spårbar försändelse och helst en rekommenderad. Inte för att vara taskig, men jag ser faktiskt inte vart posten har gjort fel? Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk
När en brevbärare är ute kan det regna, snöa och ibland kan brev osv tappas av misstag. De utsätter ju inte brev för fukt tapp osv med flit. Men var det gröna kuvertet helt torrt? Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk
Då verkar det ju som att telefonen var fuktskadad innan posten fick den. Det brukar vara tydligt om ett kuvert/förpackning som de gröna har varit fuktiga. Du kan ju testa att fukta det lite och se om det först och främst går igenom och sedan hur det ser ut. Skickat från min iPhone 5s via Tapatalk
tycker det låter mest som du blivit blåst faktiskt... oavsett vad som hänt så är det ju relativt kört :/ tråkigt
Telefonen är avfuktad och jag har även skruvat isär den och kollat allt, Det jag kan utesluta är att det är antend modulen, Den får täkning ibland etc, Och fungerar utmärkt annars och är i perfekt skick,
Har en snudd på sjuk ström av post hem till mig och har faktiskt aldrig varit med om att något varit fuktskadat, varken kuvert eller paket. Även vid den enklaste formen av brevbärning skyddas försändelserna eftersom vi lever i ett allt annat än snällt klimat. Dessutom ger deras gröna påsar ganska stadigt med skydd. För att din telefon ska ha blivit fuktskadad under transport känns det spontant som att den måste ha legat i vatten alt. blivit utsatt för vatten bra länge innan det ens tränger igenom. Befarar tyvärr att du är blåst och att säljaren skickat en annan lur än den han/hon visade dig över nätet