PostNord...

Diskussion i 'Off Topic' startad av platburk, 6 okt 2017.

1. platburk

platburk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Köpte ett par prylar från nätet, Gearbest... under början av September. De skickar ut den rätt fort och sedan får man svar från Bpost att prylarna ska vara i Sverige, detta är runt mitten av September. Så jag blev glad och kollade med PostNord, dock så hittar de inte försändelsenumret i deras system.
    Kontaktar Bpost och de visar med bild att de signerade och lämnade över till PostNord, den 14:e September.
    Nu är man här, 6:e Oktober och bråkar med PostNord som säger att de inte har hand om det men de vet att paketet är här.
    Hur i helvete kan detta vara möjligt?

bernard gillar detta.
  2. maccis

maccis Ultra Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    752

MINA ENHETER

bernard gillar detta.
  3. platburk

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

4. drzap

drzap Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 188

MINA ENHETER

det är postmord. företaget som vägrar ta ansvar för nåt.

5. platburk

Mottagna gillanden:
    240

MINA ENHETER

Gearbest har varit lite snälla med det hela.
    De säger att om jag inte får prylarna innan 2017-11-06 så kommer de skicka ännu ett parti åt en med en annan carrier. Dock vill jag inte vänta så länge, så har pratat med PostNord och väntar på det hela.

6. ForceMajeure

ForceMajeure Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Platta:
    Tegra Note 7
    På tal om Postmord... Såg detta inlägg på deras sida om hur effektiva de är.

"I december 1624 kom Christian IV:s ”Forordning om Post-Budde”. Nio danska postlinjer inrättades, den viktigaste till Hamburg. Tolv år senare antar det svenska riksrådet en ”Förordning om Postbådhen”. Postväsendena i de båda länderna var därmed födda."

Förstår att man efter 393 års erfarenhet inte lyckas lösa ett brev från Malmö till Lomma. Det är ju trots allt nästan en mil det ska åka. Det tog sig från USA till Danmark på en dag och från Danmark till Sverige på en dag, men från Malmö till Lomma. Nej, där gick gränsen. Det är nog bäst att det tar minst en vecka där.