Power of the dark side :(

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av desire., 16 jun 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. desire.

desire. Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Medan min desire legat på lagning i ungefär 1 dag, så fick jag hemska tankar :scared:
    Att skaffa en Iphone istället :eek:
    Men när jag tänker på saken så låter det faktiskt bra...
    Jag är en kille på 17 bast, och jag gillade verkligen desire, har allt man vill/behöver förutom utbudet av appar. Det är inte så att jag är en affärsman som använder telefonen som en daglig kalender, eller att det är mitt "liv". Jag vill ha en Iphone av den anledningen att den är mycket roligare, mer underhållande helt enkelt. Klart Desire är bättre på många ställen (processor, kamera, flash, lampa...), men det android saknar och som enligt mig avgör: Apparna (spelen).
    Vet att det kommer komma till Android, inom 1 eller 2 år, men vem i hela världen orkar vänta 1 år?
    Inte jag ialf, så summa sumarum: Vill ha en iphone men ändå inte släppa taget om min Desire, Ångest!!! :(

Lite hjälp vore bra :)

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Evil began in a time before recorded history, when magicians made themselves into kings…and gods…using the powers of the dark side of the Force. The weak-minded have ever been ready to obey one who wields great power.

Those who learned the powers of the dark side were quick to exploit this weakness—to make war. Again and again the dark side has surged forth, like a storm…devouring whole worlds and entire star systems.

Those who mastered dark power became dark power. They unleashed destruction, for no other reason for selfish gain. They despoiled nations…destroyed whole civilizations. Some of them, I am ashamed to say, were Jedi

3. Ruben

Ruben Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kille på 17 år här. Har tänkt i samma banor som du tidigare, men sedan så testar jag min mammas iphone, och kommer genast på bättre tankar. Har du bläddrat genom hemskärmarna på en iphone? Det går i ca 12 fps.

Angående att iphone skulle vara roligare så är det där sjukt överskattat. Visst, iphonen har fler och bättre spel, men hur länge är sånt kul? Känner en del iphone-ägare, och det är inte mycket de spelar längre. De använder i huvudsak mobilen till Internet, spotify, facebook och dylikt. Det gör min mobil också, fast bättre. Och gissa om de är avundsjuka på mina kontaktwidgets, min skärm och mina möjligheter till att få min mobil att se ut som jag vill. :D

Nej, tycker att du ska vara lika nöjd som jag. Desiren passar definitivt till ungdomar också. Att byta till iphone vore inget annat än en nedgradering.

Skrev ovanstående på min desire :)

9

4. desire.

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ja jag vet att desire är bättre på alla punkter, men, enligt mig så är det apparna och spelen som avgör :(
    Men jag vill änå inte släppa taget om min desire, för den är riktigt grym...
    Vet inte vad jag ska göra :(!!

5. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Inlåst eller upplyst, det är frågan....

6. desire.

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Som sagt, i dont know what to do... :/

7. supermario

supermario Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

skaffa en iPod touch?

så kan du spela på den men surfa runt och ringa med din desire?

8. desire.

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vill inte ha två apparater som är på över 3 tum var :P

9. gholam

gholam Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, ett sånt gissel...

10. Northlander

Northlander Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag äger varken en android-mobil, eller iphone. Men känslan jag får efter mycket efterforskning på båda "könen", är att Android/desire har alla möjligheter framför sig, och en enormt spännande/fri/vild framtid.

Jag skulle aldrig köpa en Iphone i dagsläget.

11. Gustenrocks

Gustenrocks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Vad som avgör för mig personligen är att jag tröttnade förbannat fort på att konstant trycka på iphones jätteknapp. Hela tiden stänga ner och öppna nytt för att få någon som helst information, gief widgets. Och att kalla det nya för multitasking är väl att ta i...

12. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Jag gillar android väldigt mycket, men gillar inte att folk tycker att man ska välja sida. Det finns mycket som talar för Iphone: gränssnittet och apparna är snyggare och ofta smidigare, den får uppdateringar reglebundet, flyter bra och laggar sällan, och den har ett enormt stöd av tredje part som android inte kommer att komma i närheten av på mycket länge.Fragmenteringen, plus att det är svårare att tjäna pengar på android market sätter käppar i hjulet för apputvecklare.

Skulle definitivt rekommendera dig att köpa den. Om inte annat så kommer du inte behöva köpa en ny nästa år.

13. Murer

Murer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag skulle iallafall vänta på betalapps och se hur spelmarknaden förändrar sig då fler länder har möjlighet att betala. Hur länge detta dröjer har jag ingen aning om. Väldigt dåligt jobbat av Google, de förstör för sig själva.

Sverige må inte vara så stort om man ser till antalet invånare, men det är stort om man ser till utveckling inom IT. Kan tänka mig att det är väldigt många svenska utvecklare som i nuläget bara utvecklar för iPhone men är sugna på att utveckla för även Android, men de ser ingen möjlighet till att tjäna pengar på det då svenskar inte kan betala för programmet.

Kort: Vänta ett tag till. Om det inte lossnat innan nästa år så får du köpa en iPhone. Du får inte köpa en innan. ;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.