Problem: Powerknappen slutar fungera ibland

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Atomicillutions, 28 apr 2012.

1. Atomicillutions

Atomicillutions Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan!

Mitt problem är att ibland då mobilen ligger i viloläge så kan jag aldrig väcka den / powerknappen fungerar inte (ca 3ggr om dagen).

Det enda sättet att få igång mobilen igen är att ta ur batteriet, sedan fungerar allt igen.

Jag har läst endel om det på nätet och de flesta verkar anse att det är ett hårdvaruproblem men problemet uppstår endast då jag kör 4.0.4, om jag går tillbaka till 4.0.2 så fungerar alltid utan problem!

Jag kör just nu en ren yakju dvs.. det enda jag installerat på den är spotify :)

någon som har något tips på hur jag kan komma runt problemet?

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Det har hänt mig typ två ggr sedan jag köpte min i november. Vart tvungen att dra ur batteriet för att jag ska kunna få igång den. Ingen aning vad som har orsakat det. Har varit på olika romar och både 4.0.3 och 4.0.4.

Men eftersom det har hänt så oerhört sällan så har jag inte lagt så stor vikt vid det. Låter värre för dig som har det 3 ggr per dag?! Dessutom på stock rom..

Din titel är lite felvisande... Det är ju inte powerknappen som slutar fungera, det är däremot telefonen som låser sig.

3. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

Vad du får är en "screen of death", eller "sod" som många förkortar det. Vad jag vet ska detta inte bero på hårdvaran, och det kan lösas om du gör en fabriksåterställning.