Prata med androidluren i datorn

Discussion in 'Frågor och support' started by leolulz, Apr 11, 2012.

1. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Hej!

Söker efter något program som man kan installera på datorn som gör att man kan använda headsetet i datorn för att prata i telefon. Alltså t.ex. koppla in telefonen via USB och sen kunna lägga den bakom datorn och besvara samtal och prata via datorn.

Någon som vet något som man kan göra detta med? Kan inte använda bluetooth.

Har även prövat MyPhoneExplorer, där finns ringa funktion men då måste man ha ett headset anslutet TILL mobilen och jag vill inte behöva använda två headsets :)

2. RNB

RNB Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Känns som en kul idé men jag skulle nog vara ganska skeptisk till en sån lösning.

När du generellt vill prata med någon så är just fördröjning något av det viktigaste för att få samtalet att kännas naturligt. Kvalité på samtalet kommer långt efter. Redan när man talar med telefon via wifi/3g införs ytterligare fördröjningar iom att fler enheter ska prata med varandra. Att introducera ytterligare en kanal innan din röst kommer fram skulle nog inte vara att föredra. Som det är nu uppleves skillnad i respons när man jämför 3g och wifi, man vill nog inte skapa ytterligare fördröjningar.

4g skulle kunna korta ner latenserna något, men mer om det får nog någon annan ta.

3. leolulz

leolulz Senior Droid Medlem

Telefon:
    Note 8

MINA ENHETER

Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jo men tydligen så finns ju tjänsten redan fast via bluetooth ;) Surt att det inte verkar finnas för usb :( Tycker det borde gått menmen, får väl fortsätta leta :) En särskilt märkbar fördröjning tror jag inte skulle framkomma med dagens teknologi dock

4. spot_1337

spot_1337 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag tror inte att ett par extra millisekunder lär göra någon skillnad då fördröjningen över 3g i ett samtal brukar ligga på 100ms+.