Tips: Precis köpt mig en One X, tips och tricks?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av SuperSverker, 8 april 2012.

1. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hejsan alla glada SweDroid'are! :)

är ny på forumet, så ha lite överseende :)

Jag gick precis i fällan och köpte mig en One X tillsammans med Tele2's Maxi abonnemang (Nedbyte från Telia).

Historiken bland de telefoner jag haft är Wildfire, Omnia 7 (extremt nöjd med denna), nuvarande är en iPhone 3GS, så har rätt så höga krav på min första flerkärniga telefon :)

Jag har lite frågor ang. Sense. Som ni nu vet om ni läst det översta, så har jag tidigare ägt en Wildfire, med Sense 2 om jag minns rätt. Detta är dock en rätt klen telefon, som jag körde rootad och fick upp till ~600MHz så den nästan gick att använda.

Hur är det med nyare Sense? Har hört att Sense 4 ska vara väldigt lätt, men detta borde väl ändå bero på att man faktiskt har 4½ kärna att tillgå? Detta med en relativt hög klock...

Jag vill gärna höra lite från er med telefonen, hur är One X? Är den bättre än gamla flagskeppet Sensation vad gäller batteri osv? (Jag vet att det finns tester, men vill gärna ha lite input från er medlemmar).

Och tillslut, HTC brukar ju vara rätt bra att roota och slänga in custom-roms, är detta något som kommer snart till One X?
    Vad är det som gäller med garantin om man rootar, och slänger in custom rom? Risk för brickning? (Hade ju varit surt med en telefon för 6k som man dessutom är bunden till i 2 år).
    Är roms utan Sense något man kan förvänta sig?

Mvh
    Danne :)

2. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo... jag bytte från en Sensation till One X.

Båda är kanonlurar men One X är helt oslagbar. (samt lite buggar)

Sen tar det tid innan man provat igenom allting, plus kolla sedan igenom de trådar som redan finns !! Ingen mening med en massa trådar där det "tjötas" om samma sak.

Angående rootning så har jag gjort det idag och det är inget man gör utan en riktig manual och den ska tas fram även här. (se rom-forumet)
    Där "tjötas" det om root så slipper det bli en röra...

Have Fun..! ;)

3. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

ang. rootningen, har kollat lite, man måste tydligen regga på HTCDev.något, vilket gör att garantin ryker?

4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men diskutera det i rätt forum !! Annars blir det ju bara röra av allting.

5. termostat

termostat Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

får HTC bara iorning på buggarna så ser iaf jag ingen som helst anledning till att roota denna.... min sensation XE blev även den o-rootad.... därimot så var man mer eller mindre tvungen till att roota desiren pga minnesproblem =/