Prenumerationer skapar dubbletter i kalendern

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Prince Hamlet, 3 jul 2012.

1. Prince Hamlet

Prince Hamlet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett ytterst irriterande problem med min androidkalender och jag vet fler som har samma problem. Efter många timmars letande på nätet vänder jag mig nu till forumet.

Problemet är följande:
    Jag har skapat prenumerationer på web-kalendrar (laget.se) och kopplat dessa till min G-mailkalender. Varje gång telefonen synkar kalendern så läggs det till en kopia av varje händelse i kalendern på telefonen. Efter ett par dagar är kalendern så full av kopior att det är svårt att se övriga händelser. Den enda lösningen som jag hittat i det läget är att radera all data får kalendern och "börja om". Men eftersom detta måste göras igen efter några dagar så känns det inte som en hållbar lösning.

Problemet finns bara i telefonen (både i stockkalendern och Calendar Pad pro som är den som jag använder i första hand) , loggar jag in på G-mailkalendern via datorn ser allt rätt ut.

Jag har varit i kontakt med supporten på laget.se och de kände till problemet men enligt dom så ligger problemet hos Google/Android.

Är det någon som har en lösning eller i alla fall en work-around?

2. Prince Hamlet

Prince Hamlet Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

3. TCM

TCM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag lyfter den här för jag undrar också samma sak

4. EUNE

EUNE Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det jag har gjort är följande.
    Tog bort pren på kalender vid datorn rensade bort sen i telefon. La till den i datorn och sedan i telefonen.

Detta funkade för mig. Om det inte funkar tag kontakt med laget.se, felet ligger hos dem och inte gmail. Problemet har avhandlats i deras blogg.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

5. TCM

TCM Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag såg det här tipset på något annat ställe och gjorde så igår kväll. Det funkar bra än så länge