Tjena! På vår avdelning, kommer vi att få HTC Desire mobiler. För alla utom jag, är detta okänd mark, och då tänkte jag att jag skulle hålla en liten visning för mina kolleger. Nu till min fråga, går det att koppla in mobilen till datorn, så att jag kan visa vad som sker på mobilen tex på en storbildsskärm. Eller är detta för mycket begärt av mobilen. Om detta funkar, behöver jag en app till detta??? om då vilken. Behöver jag special kablar?? för inkoppling Kom gärna med en beskrivning om hur jag går tillväga. Tack på förhand Mattias
Om du kan roota telefonen finns ju program som gör detta hur smidigt som helst. Något av programmen ShootMe och PicMe vet jag fungerar bra.
Tror det blir svårt med HTC Desire. Men du hade ju kanske kunnat använda emulatorn. Kanske inte det snabbaste och roligaste sättet men det går.
Du laddar ner android sdket från http://developer.android.com/sdk/index.html Sen sätter du upp en emulator på din dator. Och sen styr du med musen. Kanske inte bästa lösningen men den enda jag kommer på.
Jag har försökt med video capture till min desire mha sdkn."videon" blev 6 bilder per sekund. Ladda ner sdkn och kör emulatorn på datorn. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Vill du använda telefonen för att presentera pdf:er eller ? Vanligast vad jag har sett är en videokamera med fast inställd fokus och en telefon under Lite som OH.
Går att göra via ADB, kräver inte root... du kan då göra det med din egna mobil och inte via emulatorn.