Presentera dig själv!

Diskussion i 'Off Topic' startad av Redsnow, 8 sept 2010.

1. Redsnow

Redsnow Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena allihopa, är ny här på swedroid!.
    Tänkte att det skulle vara trevligt för alla nya och alla andra som vill presentera sig, berätta lite om sig själva att använda denna tråd.

Jag kan ju börja då :P
    Är 19 år gammal, bor i en villa i Upplands-bro kommun och är jobbsökande.

Jag inskaffat mig min första Android mobil HTC Desire för 2 månader sen och blev helt såld på den direkt.

Då det finns så mycket saker man kan ladda ner, anpassa mobilen efter ens eget behov osv kollade jag runt på internet hur man kunde gå till väga och hittade då Swedroid där jag fann massor med förslag och guider hur man åstadkommer dessa saker.

Näste man tack! :D

-Redsnow :)

2. beyorn

beyorn Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Tjena! Björn heter jag och bor i Älvsbyn i Norrbotten. 15 år, grundskola fortfarande alltså!

Min första Android mobil var en Galaxy Spica (som jag förövrigt fortfarande använder) och är nu rootad med MultiTouch! :)

Undrar ni över något så är det ju bara att fråga, tack och hej!

3. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    848
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    37 år bor i Lund/Stockholm växelvis och jobbar, minst sagt med lite av varje, jag räknar till 4, kanske 5 arbeten.

4. Laffe

Laffe Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2
    Tja!

Mitt namn är Johan och jag är 14 (Fyller 15 1:a Oktober) år. Bor i Gävle och det är där jag går i skola (9:an). Singel atm ;)

Jag hittade det här forumet när jag var väldigt intresserad av HTC Hero, och hade några frågor om den. Det var några veckor innan nyår, och sen ca en vecka efter, samma dag som skolan började, så blev jag en stolt ägare av en HTC Hero. Sen dess har jag alltid använt Android, och som ni kan se har jag bytt upp mig till en Samsung Galaxy S, som jag är väldigt nöjd med.
    Och måste säga att Swedroid har hjälpt mig mycket med alla mina frågor om Android!

Det är jag det :D

5. Boota

Boota Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    26 år. Bor i sollentuna, jobbar i kista som nätverksadministratör.

skaffade min desire för två-tre månader sedan. bästa köpet jag någonsin gjort.

6. supermario

supermario Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

25 årig hockeygalning från Västerås.

Är en hyfsat nybliven ägare av en x10 som jag gillar skarpt.

När man inte härjar runt på en truck eller på ishockey i någon av sveriges alla hockeyhallar så tränas det kampsport (BJJ och MMA)

7. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 659
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Joakim, 28 år från Västervik, men bosatt i Norrköping efter ett antal turer.

Teknikgalen i största allmännhet (projektor, dator, bil, mobil, HiFi)

Drifttekniker alá Homer på ett kraftvärmeverk

edit: Kanske ska nämna att vi har 3 katter och en hund och att man är förlovad

Last edited: 9 sept 2010
  8. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hejsan,
    Olof heter jag och är 26 år. Jobbar som grafisk designer på ett mjukvaruföretag i Stockholm som utvecklar webblösningar för fotolabb. Bor strax söder om Södermalm i Årstaberg och blir om några veckor äntligen kattägare igen :) Spelar mycket spel, både dator-/tv-spel och brädspel.

Började använda Android för ungefär ett år sen och har hoppat lite mellan om det är för mig eller ej. Det brukar dock alltid sluta med att jag fastnar kvar med Android trots allt.

9. Cat_Tail

Cat_Tail Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej hej, Hanna heter jag och är 15 år.. Går i 9:an i en liten skola i värmland.. Jag har ingen androidlur ännu, men har beställt en HTC wildfire som jag väntar spänt på..:) Och jag kan väl säga att jag hittade Swedroid av en slump, jag har länge kollat på ny telefon och inte riktigt vetat vilken jag velat ha, men sen kollade jag på htc wildfirebilder på google och så lyckades jag hitta hit. Riktigt trevligt och bra forum, :D. Annars på fritiden gör jag inte mycket speciellt, försöker överleva skolan..;) Är i övrigt en rejäl datanörd och Bonesfan.. Har också två katter som jag gillar väldigt mycket..

10. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Och jag är Josef, 26årig nyutexad civilingenjör som pluggat i princip hela livet. Tänkte börja jobba om några veckor. Bor i Göteborg och driver droidstuff.se på fritiden tillsammans med någon annan här på forumet.

Min HTC Magic skaffade jag från tyskland när den dök upp, den är något sliten nu!

Vuxenpoäng i form av barn, kombi, villa och jobb.

11. opi

opi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Im 12 and what is this?

Nej , jag heter nils och är 15 och går på gymnasium i Dalarna och är en datanörd som spelar WoW och allt annat skit :)
    skaffade min desire för några månader sen

12. offe

offe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Oskar, 14 år och går i 8:an i grundskolan. Och har älskat min Desire mer och mer för varje dag sen jag köpte den. (Maj)

13. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samuel, 17 år går andra året på Natur på bästa gymnasiet i Jönköping (peset) och köpte en htc magic ganska snart efter att telenor fick in den och förutom att den har varit sjukt mycket på verkstaden och att den inte får några uppdatering är det en riktigt härlig telefon.

14. pellen

pellen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Sebastian, 25 år och har läst 5 år på Linköpings universitet nu och har bara magisteruppsatsen kvar som ska läggas fram nu i höst. Söker för nuvarande jobb så förhoppningsvis har man en stadig inkomst lagom till att nästa generation Android-lurar kommer ut :P

Skaffade min Magic såfort tre fick in den tidigt i juni förra året, och det är förvånansvärt att jag fortfarande tycker att den känns så pass up-to-date trots sin ålder. Bara sambons Desire som ger mig ha-begär :)

15. Nickr

Nickr Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 6
    ROM:
    iOS 8
    Niklas, 16 år och har precis börjat på NV-programmet och ska väl förhoppningsvis läsa till civilingenjör på Chalmers efter gymnasiet. Jag bor i Munkedal, ca 10 mil norrut från Göteborg. Jag är väldigt musikintresserad och spelar trummor sedan två år tillbaka. Jag är också prylintresserad och har en Samsung Galaxy Spica sedan i Februari. Jag vill gärna roota, men jag är helt enkelt för feg. :)

Oj, vad långt detta blev. :)

16. Mikael R

Mikael R Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100

MINA ENHETER

Mikael, är 16 år, precis börjat på Teknikskola i Trollhättan, så det kommer passa mig perfekt, vet mycket om teknik, eller elektronik allt som allt, överglänser min datorkunskapslärare för varje lektion som går... (Vilka smartskaft dom anställer, vet inget.. -.-')
    Jag skaffade min HTC Wildfire för ca 1-2 veckor sen, då jag efter noga undersökningar kommit underfunn med att den känns bättre än spican, då den har mycket känsligare skärm.
    Väntar på min dator från skolan, det första blir att installera Android's nya LIVE-CD så att man kan ha det som OS på datorn! En dröm alltså.. ;)
    Musikintresserad, av allt att döma så gillar jag all slags musik, älskar djur (haha), trots att jag inte har något..

Hmm, mycket onödig information gjorde att denna presentation blev VÄLDIGT lång.
    MEN! Hatten av för den som kom på idén! :)

17. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tomas, 20 år och studerar andra året på Datateknisk Systemutveckling på Högskolan Väst i Trollhättan där jag också bor ensam i en etta.
    Fick upp ögonen för Android förra hösten och efter nyår köpte jag min Acer Liquid. Jag har alltid varit en nyfiken person som gillar att testa allt och därför passar Android och dess öppenhet väldigt bra.
    När jag inte är i skolan återfinns jag troligen vid min dator (en laptop med Win7 Pro.), kollandes på favoritserierna på TVn (HIMYM, Supernatural, Smallville) eller vid min Xbox 360. :)

18. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Christian, 27, ifrån Göteborg.

Jobbar som säljare men funderar på att byta inriktning. Det är svårt att gå ifrån något som man tydligen är bra, och tjänar pengar, på men logistik har alltid intresserat mig. Måste läsa till ett par kurser innan jag kan komma in där jag vill bara.

Flickvän och lägenhet har jag så det blir inte jättemycket vuxenpoäng här. Tjänstebil kör jag.

Driver droidstuff.se med en annan nöt här på forumet.

19. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Rasmus, 18, bor i Stockholm.

Vann (!) min första Android-telefon, faktiskt. Var en tävling på HTCPedia.com där minst 100 personer deltog.

Min första telefon var en HTC Touch HD med Windows Phone som operativsystem, men hade sneglat på Android ett tag och ville ha en sådan telefon. Hade dock inga pengar, men däremot turen att vinna en MyTouch 3G.

Går i gymnasiet just nu (3:an) och på fritiden spelar jag fotboll (korpen), kollar på all möjlig sport men i synnerhet fotboll och Bajen, MMA är jag också väldigt intresserad av och kollar mycket på. TV-spel ockuperar också ganska mycket tid i livet, speciellt med tanke på att jag är skribent för den underbara sidan level7.nu. :)