Problem: Prgogram som inte vill avinstalleras

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Dr.Byte, 17 november 2011.

1. Dr.Byte

Dr.Byte Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT

MINA ENHETER

Operatör:
    Felia, Comviq, TRE
    Telefon:
    Galaxy S7 FLAT
    ROM:
    RenovateROM
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    CAT S69
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova
    Telefon 3:
    S5
    ROM:
    Cyanogen
    Hejsan,

Jag ska göra en kort historia lång nu då jag har gått bet på det jag testat.

Det började med att jag kontaktade Samsung då jag har fått för mig att på ett eller annat sätt få igång krypteringen i min mobil, (älskar krypteringar, finns orsaker till detta...)

Ibland blir detta en liten form av besatthet hos mig, och detta är då ett av straffen som jag får av mig själv *hihi*

Programmet i fråga är "Afaria 6,60,5460"

Jag har rootat, (sedan länge....) har testat allt jag kan komma på, freeze, force, (ROM manager) osv osv...
    Men jag går helt bett här. *ovanligt*

Så kan någon här inne hjälpa en stackars nörd komma ifrån eländet utan att ominstallera å flasha allt igen?

Sen en fråga till, hur f"#%&&##"n, på ren svenska ska en privatperson utan tillgång till Activesync eller liknande på enklast sätt "trigga igång" krypteringen?
    Uppenbarligen vill/kan inte Samsung fixa detta själva åt en privatperson...

EDIT:
    Äntligen, har kommit på en lösning och det innebär att avinstallera på nivå av "system program", köpte ett program på Market som heter "System App Remover", det visar sig att det ligger kvar en "rutin" i underdelen av systemet som inte rås på av vanliga konventionella program även om man så stoppar eländet, så med detta program och lite trixande så har problemet löst sig.

Hoppas nån har nytta av denna information.

Tack i alla fall SD!

Last edited: 17 november 2011