Fråga: Prime 5990:- på CDON, 4300:- på Amazon?

Diskussion i 'ASUS' startad av Granath, 19 mar 2012.

  1. Granath

    Granath Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Beställde nyss en Prime på CDON för 5990:- vilket är billigast enligt prisjakt.nu.
    Kollar på skojs skull på amazon.com och där kostar den 649$ vilket blir ca 4300 SEK.

    Antar att jag inte kan beställa därifrån utan att åka på diverse avgifter som gör det minst lika dyrt som CDON eller hur funkar Amazon?

    /Amazon noob.
     
  2. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Beställer du något utanför EU så får du lägga på 25% moms på priset. Så från amazon.com skulle notan m.a.o. landa på ca. 5500kr + ev. frakt (och man betalar dessutom moms på frakten också).

    Iofs. så slipper ju ett och annat paket över gränsen utan att momsen läggs på, men det är inget man bör räkna med...
     
  3. Granath

    Granath Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lupus,

    Tack för det.

    Uppdatering i mitt ärende är Transformer Prime, som igår kostade 5990 idag kostar 5290:- hos CDON. Dock så är den numera slut i lagret och jag fick avbeställa min *puh*.
    Den skeppas nu med med ICS (vilket inte var fallet igår när jag beställde).

    Dessutom så kan man numera köpa den utan Tangentbordet och då kostar den 4990:-
     
  4. Granath

    Granath Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om man drar utomlands (utanför EU) och får tag på den för amazonpriset så antar jag att man egentligen bör förtulla den när man kommer hem, men att om man "glömmer bort sig" så är risken väldigt liten att man blir påkommen...? Speciellt om man inte har den i förpackningen...

    /Amazon noob.
     
    Last edited: 19 mar 2012
  5. lupus

    lupus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig hört talas om någon som blivit tagen för sån "gråimport".