Prioriterad bluetoth enhet

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Iceman255, 24 sept 2025 kl 20:26.

1. Iceman255

Iceman255 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej.
    Jag upplever att min Samsung A56 har väldigt svårt att hålla sig till en bluetoth enhet vid samtal när man har flera enheter anslutna. Var likadant med min tidigare s22.

Sitter jag tex. i bilen och har mitt jabra headset inkopplad kan den hoppa mellan bil/headset 2-3 gånger innan den fattar att jag vill prata i headset.

Finns det något sätt att få en bluetoth enhet att vara högre prioriterad än dom andra?

En annan irriterande sak är om man är i bilen men vill prata i telefonen så envisas den oftast 3 gånger med att koppla ljudet till bilen innan den förstår att jag vill prata i telefonen.

2. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 662
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Mig veterligen nej.
    Du bör kunna välja vilken bluetooth enhet du vill använda under ett samtal på samma knapp som högtalarknappen är om ingen bluetooth enhet är ansluten. Så är det iallafall på min telefon (ej Samsung enhet)

3. Iceman255

Iceman255 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Jo jag kan välja där men även då hoppar den över till andra enheter efter någon sekund.
    Enda lösningen verkar vara att bara ha 1 enhet ansluten men ibland vill man ju ha android auto för navigering/spotify men ändå prata I headset.