Njae så har de antagligen inte tänkt. Den nuvarande Android version som finns på både X10 Mini och den stora X10 klarar inte av att hantera all den kraft som finns i processorerna. Jag kan tänka mig att X10 Mini rullar på snabbare därför att mycket är avskalat på den. Att sedan designen verkar vara bättre är nog för att Sony Ericsson inte hade något annat val än att kraftigt modifiera designen för att passa en sådan liten lur. Med den stora har de nog istället kämpat med skärmen och dess känslighet för fingertryck samt den generella snabbheten.
Det är trist när folk jämför snabbheten med Xperia X10 mot HTC Desire som rullar en nyare Android version. Jag tror därför att mycket blir bättre när Android 2.1 kommer. Man får också komma ihåg att Xperia X10 kom ut ett par månader före X10 Mini.
Med Android version 2.1, kommer telefonen att kunna använda sig av hela sin kraft och därför kommer det bli en markant skillnad i form av snabbhet. Med Android version 2.2 (Froyo), har Google också implementerat andra smarta lösningar som utöver detta snabbar upp systemet. Bland annat hur snabbt kod läses av systemet och hur webbläsarna klarar av Javascript.
Med tanke på att detta var Sony Ericssons första Android lur, antar jag att framtida modeller kommer bli bättre på både prestanda och design.
Till din sista fråga angående ny design med uppdatering: Det kommer nog inte bli några markanta skillnader men antagligen kommer du få en del nya widgets och jag tror även en del nytt kommer att dyka upp för Timescape. Detta har de redan kommunicerat genom sin blogg. Min egna tanke är att de bland annat har filat lite på designen och bytt ut de fyrkantiga hörnen på timescape panelerna mot de rundade hörnen som finns på X10 Mini.
Sedan kan du nog förvänta lite putsningar på övriga systemet som en förfining av kalendern med mera men mycket mer än så blir det nog inte.
Last edited: 21 juni 2010