Tänkte om man kunde få lite hjälp här om vad nedastående dator kunde vara värd, går i fundering på att sälja den. Har lång erfarenhet av att bygga datorer, nedanstående dator har jag själv byggt och den har aldrig krånglat. "säljer inga delar separat", detta är pris koll på hela datorn Chassi: Lian Li Armor Suit PC-P80 damm filter samt 3 fläktar i fronten "lyser blått" 1 fläkt på ovansidan "lyser blått" samt 1 fläkt på baksidan. finns usb portar i fronten. PSU: Corsair HX1000 1000W "modulärt" Moderkort: Asus Sabertooth Z77 Sockel 1155. CPU: Intel i7 3770K 3.5Ghz Sockel 1155 Ligger stabilt på 4.1 Ghz CPU Kylare: Noctua NH D14 Minnen: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP RÖD Grafikkort: Nvidia GTX580 stock referens 1.5 GB DDR5 från Gigabyte Hårddskar: Samung SSD 840 PRO 256GB som C: disk. sen finns det 3 hårddiskar till. 1st: 120GB 1st: 500GB samt en till som jag inte vet storleken på. "skriver detta från en annan dator, så kan inte kolla just nu".
Svårt att säga, beror helt på vem du säljer den till. Men efter att ha sålt en dator med liknande / bättre specs så skulle jag säga allt mellan 6-8000 kronor. Datordelar osv faller i pris nå enormt snabbt.
Kan nog hålla med dig där. Dock är datorn svår att sätta ett pris på då ett nyare grafikkort är att önska. Hade du haft en nyare gpu hade du kanske fått mellan 8 och 12k. Som det är nu bör köparen, utöver datorn, köpa ett grafikkort för (imo) minst 4k för att balansera cpuns prestanda. Annars har du fina delar, både cpu, psu, mbo och ssd. Rekommenderar dig att försöka sälja i delar, tror du kan få mer då. Sweclocker har just nu fri annonsering så du kan pröva lägga upp den där. //Andersson
Tack för tipset! Sålde själv min dator i delar på sweclockers när dom hade fri annonsering i julas. Den var värd kanske 1000-1500 kr ´´hel´´ men fick ut ca 2300 i delar. Så prova sälj i delar.
Det stämmer, men samtidigt kan du annonsera på fler ställen, techsweden, nordichardware, tradera, här osv. Gäller ha många armar utsträckta.
Som sagt. Sälja komplett dator är svårt, släng upp delarna på swec. Mer jobb givetvis med att hantera många köpare och många paket att skicka. Men alternativet är ju att sälja den till lågt pris.