Det erbjudandet som fanns våren 2012 innehöll 10GB data istället för 5GB. Dessutom var det obegränsade samtal, SMS och MMS - men om man pratar mer än 10000 minuter och skickar fler än 10000SMS/MMS varje månad kanske man borde se över hur man spenderar sin tid - om det inte är i arbetet förstås.
Fastpris och Nexus 5 ligger runt samma pris hos de andra operatörerna också, fast med mindre surf. Med denna surfmängd sett till månadskostnaden gör att 3 placerar sig riktigt riktigt bra till, hur man än vrider och vänder på det. Om man ser till den andra prispressaren,
Tele2, så tar de 374kr/månad för att du ska få Nexus 5 med ett fastprisabonnemang - då ingår dock endast 1GB surf i jämförelse med 3s 5GB surf.
Jag är dubbel till en reglering, visst tycker jag att det borde finnas fler alternativ med olika bindningstider. Men att endast erbjuda 12 månader skulle leda till högre månadskostnader alternativ kontantpriser. Alla har inte råd med detta, då kan en rejält subventionerad telefon under 24 månader vara ett bra alternativ. Även för de som inte behöver ha det senaste utan endast vill ha något bra, är det nog skönt med ett bra pris under två år. Mer valfrihet är jag oavsett för.
Click to expand...