Prisvärd bärbar dator?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Lowvalued, 27 nov 2021.

  1. Lowvalued

    Lowvalued Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2021
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    4
    Hej,

    Har inte superbra koll på dator, så frågar om råd. Behöver en ny bärbar, inga jättestora krav, men streama film/youtube i HD utan problem, trading 2-3 program samtidigt som flyter på, arbeta typ excel, Photoshop, teams osv, gärna CSGO spel för lite nostalgi och gärna något mer krävande spel skulle kunna vara kul, men absolut inget måste.

    Vad skulle fungera i mitt fall? En kompis hade acer som höll 6-8år och klarade av mina krav. Har kollat på två alternativ, vad tror ni om dom? Räcker den billigare acer eller ska man satsa på den med nvidia kort?

    Eller finns det ännu billigare som räcker gott och väl för mig? Notera dock att jag hellre betalar lite extra för att få en bra hållbar dator, men finns det billigare som gör jobbet tar jag gärna tips.

    Acer aspire 5 med intel grafikkort, 7490kr:
    https://www.elgiganten.se/product/d...B9-yCh1eCwF1EAQYAiABEgKO0PD_BwE&gclsrc=aw.ds#

    Acer aspire 5 med nvida grafikkort, 8490kr:
    https://www.elgiganten.se/product/d...VB9-yCh1eCwF1EAQYAiABEgKO0PD_BwE&gclsrc=aw.ds
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    För spel skulle jag sikta på varianten med RTX 3050, särskilt som du då kan köra med DLSS och skala upp spelen från 720p->1080p utan att det ser dumt ut: Acer Swift X SFX14-41G 14" Full HD 300 nits (Steam Blue) - Ultraportabel

    RTX 3050 är mer än dubbelt så snabbt som Nvidias MX350/MX450, men sedan har du också DLSS som sagt, så att även nyare spel blir fullt spelbara.
     
    Last edited: 27 nov 2021