Privata/dolda nummer, kan det vara försäljning?

Diskussion i 'Allmänt' startad av OneBlue, 16 jan 2026 kl 11:43.

1. OneBlue

OneBlue Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    521
    Brukar inte svara på nummer typ 075 eller som identifierats som spam av appen, Google telefon.

Har dock i veckan två missade samtal från dold/privata nummer och ett från förra veckan.
    Tänker mig att det kan ju vara från sjukhus/polis eller vissa myndigheter men de skickar väl ett sms om det skulle vara något? Åtminstone lämnar ett röstmeddelande tänker jag.

Kan ju även vara någon privatperson jag missat som väljer dölja sitt nummer för att testa.

Min fråga är brukar ni få samtal från försäljning eller liknande med dold nummer? Tror inte det hänt mig så ofta vad jag kan minnas. Är ju smart sätt om de märker att folk inte svarar längre.
    Privata/dolda nummer kanske man borde svara tyvärr.

Jag brukar förövrigt inte svara på nummer jag inte känner igen heller om jag inte har tid. Folk brukar skicka ett sms om det är något viktigt.
    Hur gör väljer ni att göra med okända nummer, försäljning och privata/dolda nummer?

2. maRRtin

maRRtin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    738

MINA ENHETER

Jag svarar på allt som inte markeras som spam av telefonen eller med någon konstig landskod.
    Är det ändå en försäljare så säger jag bara, nej tack och lägger på.

jnsson och OneBlue gillar detta.
  3. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    21 159
    Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Pixel 9a

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop, Telenor
    Telefon:
    Pixel 9a
    Telefon 2:
    iPhone 11
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag svarar alltid på samtal. Jag får extremt sällan telefonförsäljare. Gällande dolt nummer så kan det absolut vara polis eller annan myndighet som ringer. Jag skulle rekommendera att svara på samtal som har nummer åtminstone, jag t.ex. i jobbet har vid några tillfällen ringt ägaren av en sak som tappats i kollektivtrafiken.