PROBLEM 3 knapps kombo

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av conny85, 14 feb 2011.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Höll på trixa med en del roms och bestämde mig för att gå tillbaka till stock. Fick en länk och använda mig av XWJM2 med re-portition. Men nu när jag ska byta till en annan så kommer jag inte in i download mode eller recovery längre????? När jag köpte telefonen fanns inte den combon så då lades den in via adb och sen dess har det funkat.. Hur fan gör man nu? har den blivit återställt så att combon är borttagen =/

2. Corvus.Alis

Corvus.Alis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Återställer du igenom tre knappskombon (Hard reset) så ska den ju finnas kvar. Om du inte kan komma åt download mode så kan du titta på xda-developers forum. Där finns det en metod för att fixa till tre knapps kombon som en klistrad tråd. Det är bara att kika, för jag vet jag har läst den. Personligen hade jag inte heller den när mobilen var nyköpt. Däremot så låste jag mig ute fullständigt med mönsterlåset så jag fick lämna in den på reparation. Då flashade dom om den så att treknappskombon fungerade.

3. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja jag åtserställde luren ifrån recovery wipe/factory reset . gjort så innan och då har det varit kvar. ok får kika där. bara man inte brickar skiten nu :(

4. Corvus.Alis

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det är lite Android 101. Leker man med mjukvaran på OS nivå så får man vara beredd på att det kan skita sig. Det är liksom priset man betalar för att på eget bevåg förbättra, eller försämra, telefonen :)

Jag har nästan brickat min vid dussinet tillfällen. Då har jag iofs aldrig förlorat tillgången till download. Poängen är att så länge man har den så är det rätt svårt att skada telefonen permanent.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=810686

Där har du tråden på XDA Developers. Jag har dock aldrig gjort det själv, så jag kan inte säga åt vilket håll som helst. Dock brukar XDA ha riktigt bra koll på saker och ting :)

5. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Okej. men det är så skumt att 3 knapps combon bara försvann ?? hel skumt

6. Corvus.Alis

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det beror lite på faktiskt. Ta det här med en nypa salt då jag är lekman inom allt med android. Men bootloadern som, bland annat, ska sköta vad som händer när man använder sig av knapp kombinationerna kan variera ifrån paket till paket. En del I9000 telefoner som såldes efter en viss period var flashade med firmware där bootloadern hade stängt av download / recovery mode på telefonen.

Som den jag köpte. Andra som utvecklar och sprider sina egna custom ROM kan göra det själva också om dom ser anledning till det. Varifrån fick du firmware'n som du vill flasha? Det är inte så att du har laddat ner och flashat in en firmware helt enkelt där download och recovery är inaktiverat i bootloadern?

Det finns ju stock ROM här på forumet som du kan flasha in där download och recovery är aktiverat. Hur man gör det utan att redan ha tillgång till download har jag däremot ingen aning om. Tyvärr :(

Addendum:
    Partitioner du mobilen så är det samma sak som när du partitioner din hårddisk på datorn. Allt på den försvinner. Så den bootloader du hade innan där recovery / download fungerade, försvann. Om den nya bootloadern inte hade det, så blev du utan.

Last edited: 14 feb 2011
  7. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Aj då jaha då är det bara försöka få in combon igen via adb då :( suck

8. Corvus.Alis

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har du lite tålamod och håller koll på tråden så kanske någon annan här har bättre information eller mer praktiska förslag :)

9. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    aa hoppas de. sist fick ja hjälp med att lägga in den. har försökt själv nu med adb men får inte det att funka med cmd :/

Edit: nu så fick ja adb att funka :) jävlar va hjärtat slog innan man va säker :P nu har ja combon igen :)

Tråd kan tas bort om så önskas. Sökte och hitta guiden hur man la in 3 knapps kombon här på forumet men det stod inget om hur adb funka så därav skapa ja denna tråd i mån om någon kunde nått om adb, men efter ett tag fann jag en hemsida med exakta infon.

Last edited: 14 feb 2011
  10. Zethor

Zethor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

11. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    hehe aa :) fast tanken är nog att man inte ska hålla på med filsystemet :P

Beställde en igår :D ifall olyckan skulle vara framme igen ..