Problem att ansluta till Market.

Diskussion i 'Allmänt' startad av obra1, 29 jul 2009.

1. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.

Nybliven (stolt) Samsung Galaxy ägare.

Jag har knappat in inställningar för Internet och MMS för Telenor och det funkar. Jag har 3G surf och allt är frid och fröjd.

När jag skall ansluta till market för att hämta scandinavian keyboard, så blir det stopp.
    Jag har reggat ett gmail konto via datorn och inte telefonen.
    När jag väljer att ansluta till market, så kör jag sign in. Anger mitt gmail epost och lösenord.
    Det står att telefonen kommunicerar med Googles serverar och att inställningarna kan ta upp till 5 min. Efter cirka 1,5 min så möts jag av ett meddelande: Can´t establish a reliable data connection to the server.
    This could be a temorary problem or your SIM card may not be provisioned for data services. If it continues, call Customer Care.

Jag kan inte se att 3G symbolen indikerar att det går någon trafik när jag försöker ansluta. Jag har kört den mot min wireless hemma och försökt, men samma resultat.

Vad gör jag för fel??

Oscar

2. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som kan berätta hur man gör en factory reset på en Samsung Galaxy?

Jag har hittat fler som har problem med att ansluta till Market och då rekommenderar flera en Factory Reset. Jag har läst manualer och annat, men ej funnit hur man skall göra??

Jag håller på och lägger in den senaste uppdateringen till telefonen som kom härromdagen.. kanske hjälper?

Last edited: 30 jul 2009
  3. phete

phete Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

4. obra1

obra1 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack Phete. Jag hittade faktiskt valet i settings i telefonen.. jag gick metodiskt igenom ALLT och fann det... efter det, så kopplade jag upp telefonen via wlan och Market fungerar!!! Nu skall jag plita i 3G inställningar m.m.

Äntligen.. Android here i come.