Problem att använda flera olika bluetooth enheter

Discussion in 'Hero' started by Tommy_A, Jan 17, 2010.

1. Tommy_A

Tommy_A Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tja. Nåt jag irriterar mig på mer o mer med min Hero, är strulet att ansluta till mina bluetooth headset för att lyssna på musik.
    Anslutningen funkar bra när det är ny parat. Nästa gång så ansluter den bara på telefon ljud. Anslutningen "hänger" sig när den nån sekund senare försöker ansluta till även media. Så om nån ringer så är det inga problem att prata, men att lyssna på musik går inte genom stereo headsettet.
    Antingen så måste jag starta om bt'n på heron, men lämna headsettet igång. I bland räcker inte det utan jag måste ta bort parningen, och para om för att den ska ansluta både till telefonens ljud och medians ljud.
    När det väl funkar så kan jag starta om headsettet efter laddning och den funkar kanon.... Om inte jag sätter mig i bilen emellan... För där kopplar telefonen upp sig på min andra bt enhet. En bil handsfree.
    Där är det samma sak, men det skiter jag i, för där använder jag bara telefonens ljud. Och det funkar, för det hänger sig under anslutningen till media ljudet. Även om jag valt att inte ansluta till media, bara telefon.

Nu däremot om jag ska ansluta till det första headsettet igen så får jag börja om.
    Alltså så uppstår bara problemet om jag ansluter till olika bt enheter.

Jag använder jabra bt 3030. Hade samma strul med ett från Sony Ericsson.
    Jag har modaco 3.1. Hade samma strul med orginal romen.
    Jag har senaste radion, även där hade jag samma strul med den tidigare.

Jag vet att Android har problem med bt, och hoppas på förbättring nästa uppdatering. Men till dess, har nån nåt förslag?

Jag försökte med en locale inställning, men kunde inte få bt'n att bara starta om när jag kom till jobbet där jag till 99% använder jabran.

God morgon / Tommy

2. patts

patts Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S25 Ultra 512GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Nexus 9
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Google TV Streamer 4k
    Nvidia Shield TV Pro (2015)
    Har precis samma problem som du (kör ett SE BT headset). Den ansluter till Telefon men inte till media. Förhoppningsvis är det någon bugg som kommer att åtgärdas i senare uppdateringar 2.x etc.

3. freddykr

freddykr Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

BT implementationen i 1.5 är fantastiskt dålig...sämmre en min gammla Ericsson T68 ::)

Ett SonyEricsson BT stereoheadset funkar ljudet ibland (kommer inte ihåg vad det heter).
    Bilstereo från Netonet funkar ej.
    Kines BT stereo, köpt i Thailand för 250:- funkar perfekt inkl alla knappar som inte funkade på en SonyEricsson G900 ::)

4. rikobiff

rikobiff Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med till 100%....
    Har ett Philips SHB9000 headset som hjälten har jobbigt med. Ofta fungerar det mesta, men rätt vad det är får jag köra samma race som Tommy A...
    Så när HF skulle in i bilarna vart det ett hembyggt trådburet system, funkar klockrent!

Längtar efter uppdatering :-)

5. jn73

jn73 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Samma problem här. Tråkigt att BT stödet fortfarande är så dåligt..