Problem att återställa min HTC Magic från 3!!

Diskussion i 'Magic' startad av Wulkan88, 20 mar 2010.

1. Wulkan88

Wulkan88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en HTC Magic 32A från 3 som jag hade rootat och nu ville unroota o och återställa. Drog ner en SAPPIMG.nbh fil och applicerade den vilket jag inte skule ha gjort. Nu så ligger det alltså en rom fil för MyTouch 3G och jag kan inte komma in i telefonen eftersom att jag inte kommer förbi steget där jag ska ansluta till min GMail eftersom att 3G inte funkar längre :S Dessutom så fick jag in HBOOT-1.33.0006 vilket tydligen gör att jag inte kan boota med en recovery image.. Någon som har nån ide om vad hur jag skulle kunna fixa detta brutala misstag??

Tack på förhand!!

2. pattern

pattern Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

kommer du åt fastboot? (Bakåt+Power)

Isf. bör du kunna flasha om allt (recovery, hboot osv.) via din dator med Android SDK programmen.

3. Wulkan88

Wulkan88 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja jag kommer åt fastboot, men jag får meddelandet att jag inte har access för att flasha om skiten.. Vad jag har fått fram genom att googla runt är att jag måste göra ett så kallat GoldCard, men för att göra det så måste jag först komma in i luren vilket jag inte gör :s Och jag känner inte nån annan som har en android lur heller..

4. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du kan göra gold card nästan enligt samma instruktioner om du har sd-läsare i datorn direkt, du kan starta ubuntu live och hitta nummret och hela köret, jag har säkert förklarat det hela i en annan tråd, sök bara