Problem att begränsa 3g utanför WIFI-områden

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av mjaza mellberg, 25 januari 2011.

1. mjaza mellberg

mjaza mellberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!
    Jag är en nybliven och än så länge fett nöjd ägare av en xperia x10. Jag har dock stött på ett litet bekymmer. Jag har bara 0,5GB fri surf, och skulle därför själv på nåt enkelt sätt ha möjligheten att styra över när min telefon får koppla upp mot 3G-nätet, när jag är utanför de wifi-anslutningar jag använder. Jag har kollat runt på en del forum och följt de anvisningar jag hittat (ändra nätverksläget till 'Endast GSM' och laddat hem APN droid), men inget tycks fungera. Den lilla 3G-ikonen dyker upp så fort jag drar från lägenheten eller skolan - till mitt stora förtret!!! Nån som har nåt tips?

2. semirko

semirko Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

nja jag skulle nog inte ändra nätverksläge. Däremot är apndroid en sinnessjukt bra app, lägg till widget till din homescreen så kan du med ett klick välja ifall du vill aktivera 3g eller inaktivera. Sedan finns det en app som heter 3g watchdog där du enkelt kan välja begränsning över din internetsurf så att du ser ungefär hur mycket gb du surfar för ;)

3. XepehX

XepehX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ett tips om du nu inte redan gjort det är ju att stänga av bakgrundsdata.

I can install a lot of apps. Can you, HTC? - X10 Tapatalk

4. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Ett annat tipps, som jag använder mig av och som garanterat funkar.

Lägg till SE:s egen widget (statusbyte) som visar hur mycket batteri du har kvar samt snabbknappar för GPS, Wifi, Datatrafik medmera.

gör så här.
    Gå till en av dina 5 hemskärmar som har ledig plats.
    1. Longpress på bakgrunden, så att du får upp en meny.
    2. välj Widgets.
    3. bläddra igenom alla widgets och välj statusbyte.
    4. Den här widgeten har en liten knapp längst ned till höger som ser ut som en liten jordglob med ett R. Klicka på den så kommer du direkt in där du kan stänga av eller slå på Datatrafik eller Roaming.