Problem: Problem att få starta upp CM10

Diskussion i 'Nexus 4 - ROM-filer och utveckling' startad av Arendagan, 8 mar 2013.

1. Arendagan

Arendagan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej alla.

Har suttit med min nexus 4 ett tag under kvällen och försökt installera cm10. Tror jag lyckades att låsa upp bootloadern och roota den. Men vet inte om något gick fel under själva processen. Kan boota upp den utan problem efter att den blev rootad. Körde supersu och busybox utan problem. Men när jag installerat cm10 och google apps så startar jag mobilen och då fastnar den i uppstarten av cm10 där den bara står och laddar hela tiden.

Följde guiden på http://www.youtube.com/watch?v=DIL1iTr5vto&feature=youtu.be

Även testat att installera om pdanet drivarna + nexus 4 toolkit. Är det något jag missat? Ska man kanske testa att köra franco kernel istället?
    Hoppas problembeskrivningen gick att förstå. Hoppas inte tråden blir en kopia av redan skapad tråd, i så fall ber jag om ursäkt.

2. lolbazor

lolbazor Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Du har kört en factory reset + wipe cache / dalvik i recoveryn innan du flashade in cm?

Det krävs nämligen när man byter rom eller kommer från stock. För du kmr in i recovery va? Kör du med TWRP eller CWM?

Skickat från min Nexus 4

Arendagan gillar detta.
  3. Arendagan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tror visserligen inte jag körde en reset + wipe. Ska testa det. Jag kommer in i recovery mode. Kör med twrp.
    Körde en reset + wipe cache / dalvik nu innan jag körde in cm10 och den startade upp som den skulle. Tack så mycket för hjälpen.

Hittade en app som heter goomanager på google play. Vet du eller någon annan här om det är något att ha?

4. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Jorå den är något att ha! Där kan du lätt ladda ner roms och gapps ifrån. Uppdateringar (nya nightlies osv) fungerar också att ta hem från den. Men du som kör med cm kan ju iofs ladda ner uppdateringar via deras egna updater.

Jag tyckte den var smidig att ladda ner TWRP med också :-)

Det är inget måste på något sätt att ha en rom manager men det är smidigare om man vill byta rom /uppdatera direkt från mobilen!

Skickat från min Nexus 4

5. Arendagan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tänkte mest ha det för att kunna hantera roms på ett smidigt sätt. För att ha det och installera twrp, är det openrecoveryscript man ska välja då?
    Tänkte köra in cm10 på plattan med hjälp av goomanager. Men kände mig inte riktigt hemma på det än så det blev på samma sätt som jag körde med mobilen. Gillar CM10 starkt :)

6. lolbazor

Mottagna gillanden:
    244

MINA ENHETER

Openrecoveryscript ja, stämmer!

Det du gör med goomanager är att du först letar upp den rom du vill ha. CM i ditt fall. Sedan laddar man bara ner senaste zipen, bootar in i recovery och flashar in. Factory reset osv om du kommer från stock eller annan rom :P

Det är inte krångligare än så!

7. Arendagan

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Får ta och kika lite närmare på det.
    Har försökt att ställa in cpu-speed men när jag går ur programmet så kommer den inte ihåg mina inställningar. Har för mig att jag såg nån video där killen hade samma liknande problem. Men gissar att det beror på att det är nightly?!