Problem att gå från cyanogenmod 6.0 till 6.1

Diskussion i 'Magic' startad av lilja, 29 dec 2010.

1. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då stabila 6.1 till cyanogen kommit ville jag försöka mig på en uppgradering från 6.0 till 6.1 idag men det går inte så bra.

Jag har laddat ner och kollad md5 på 6.1an och flyttat över den till rooten på telefonen samt kallat den update.zip. Sen går jag in i recovery och kör en update from zip. Så lång allt bra men sen startar inte telefonen.

Är det något mer jag behöver göra? Jag testade rensa cache och dalvik cache men det hjälpte inte heller. Jag är inte jättesugen på att rensa hela telefonen men det kanske jag måste?

Ni som installerat 6.1an hur gjorde ni och vad kan jag göra för fel? Är det något mer jag måste uppdatera?

2. scofie

scofie Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    EB1-patchen?

lilja gillar detta.
  3. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Precis som scofie säger har du nog glömt/missat EDI1-patchen. Kika här under "Installation instructions" (http://wiki.cyanogenmod.com/index.p..._to_CyanogenMod_5/6#Installation_instructions) så ser du en rad "Magic32A / Roger's / Orange ONLY: Download the latest version of the EBI1 kernel."
    Så länge du inte har en 32A med ett 3,5mm-jack så ska du installera EBI1-patchen för att få saker att lira.
    Troligtvis behöver du även komplettera med GApps (http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Gapps#Google_Apps)

lilja gillar detta.
  4. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har redan lagt in den när jag gick från en annan rom till CyanogenMod 6. Samma sak med Google Apps paketet. Behöver jag alltså göra detta varje gång? Aja, det är värt ett försök. Återkommer ikväll med hur det gick :)

5. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Tja, jag drar slutsatsen att det måste göras varje gång man inte får igång sin telefon efter att man uppdaterat CM. Det här kan givetvis bero vilt på hur man uppdaterar CM, men en av de saker man ska prova först, när man stöter på uppstartsproblem, är att installera CM och sen köra in EBI1-patchen.

6. lilja

lilja Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack, det fungerade klockrent! EBI1 hörde naturligtvis till då den och romen heter 6.1.0. Jag laddade in google apps också för säkerhets skull. :)