Problem att installera 2.3.3

Diskussion i 'Samsung' startad av Munken12, 27 sept 2011.

  1. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har just köpt mig en begagnad Galaxy Tab, och skulle sätta mig för att uppdatera den till 2.3.3, men stötte på ett märkligt problem. När jag startar Samsung Kies står det att:
    "Den nuvarande versionen är inte en officiell utgivning. Uppdateringstjänster för inbyggd programvara för inofficiella versioner stöds inte."
    Jag har pratat med ägaren och han säger att han inte gjort något med den, så det ska vara original programvara på den. Vet någon hur jag ska hantera problemet? På Samsung visste de heller inte på råd.

    Tacksam för all hjälp jag kan få!

    Vänlig hälsning
    Simon
     
  2. qsecofr

    qsecofr Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    3 592
    Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Testa att göra en factory reset och se om det ändå är samma problem.

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  3. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag gjorde en factory reset så snart jag fick Taben, så den är väldigt fräsch i minnet. En märkbar detalj var att den startade på portugisiska eller spanska efter reset. Taben är köpt på NetonNet. Begriper någon vad problemet är?

    Tack för att du svarade!

     
  4. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Då har inte den nya uppdateringen kommit till spanska tab. Du kan ju roota och lägga in nee som land i den.

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  5. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Aha, så det är det som är problemet!
    Behöver jag inte oroa mig det minsta över att "Den nuvarande versionen inte är en officiell utgivning" med andra ord?

    Tack!


     
  6. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Skulle inte tro det. Testa vilken kod du har. *#272*ditt imeinummer#

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  7. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    TPH står det när jag gjorde så... vad betyder det? :P

     
  8. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Portugal är det.

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  9. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok, då vet jag det iaf. Tack för hjälpen!
    Då är det bara att hoppas att den släpps där någon gång. NetonNet tyckte att jag skulle ringa dem igen om jag inte fick löst det hela med Samsung, kan ju göra det och kolla vad deras förslag är! :)

    Återigen tack!
    /Simon

     
  10. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Last edited: 27 sept 2011
  11. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Det är inte så att det är till någon hjälp att jag kan välja en massa andra salescodes under den där menyn? Jag hittar dessvärre inte nee, men många andra.

    Simon

     
    Last edited: 27 sept 2011
  12. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
  13. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  14. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 601
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Kul att jag kunde hjälpa till lite.

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  15. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har pratat med NetonNet nu, ska skicka in taben så ska de uppdatera den åt mig. Skönt att det löser sig på något sätt iaf! Hoppas att uppdateringen de gör skickar mer svensk swype och lite annat smått och gott...
    Framförallt hoppas jag att inte allt blir ogjort om jag gör en factory reset sedan. Någon som har en teori om hur de kommer gå till väga?

    Simon
     
  16. bjorkis

    bjorkis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Gör dom som dom skall och gör det rätt, så flashar dom in en ny rom, och isf skall det inte påverka om du gör en factory reset.
     
  17. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Låter fint :-) Ser fram emot den nya uppdateringen!
     
  18. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    13/10
    Idag är det den åttonde arbetsdagen NetonNet har min Tab, så tidigare idag ringde jag supporten för att fråga hur det går för dem egentligen. Började misstänka att den skickats iväg till någon annan verkstad eller liknande. Det visade sig att de inte visste hur de skulle gå tillväga för att flasha om den, utan hade "kontaktat Samsung och inte fått svar än"... Börjar undra om det kanske hade varit bättre att göra det själv trots allt? Jag vill ha min Tab NU!

    EDIT 18/10
    Ringde NetonNet idag igen, och fortfarande verkade ingenting ha hänt. Nu hade de istället kontaktat inköpsavdelningen via mail och inte fått något svar, utan skulle börjar ringa och "trycka på lite". Jag fick dock inte riktigt känsla för vad de skulle prata med inköpsavdelningen om. Är det någon som har erfarit liknande scenario?

    En annan fundering: får NetonNet flasha sina Tabs som de vill, eller bryter det på något sätt mot vad Samsung tillåter dem att göra?
     
    Last edited: 18 okt 2011
  19. durian88

    durian88 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej..., men jag har samma problem - en 7" Tab köpt hos NetOnNet som inte går att uppdatera. Jag mejlade Samsung support som svarade att det borde gå att uppdatera en "TPH" Galaxy Tab. Jag kunde ta tabben till en Samsung Service Centre om det inte gick med Kies...
     
  20. Munken12

    Munken12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Sedär ja, det låter som att det vore att rekommendera. NetonNet verkar inte direkt slita ihjäl sig, så jag kan inte rekommendera att du skickar den dit. De sa tidigt i förmiddags att de skulle kontakta mig under dagen med ytterligare besked om hur det ligger till, samt att de i tidigare mail sagt att de har mitt ärende på bevakning och skulle meddela mig om det dröjer. De har inte ringt, och inte mailat. Begriper inte riktigt vad de sysslar med, måste bli trångt på servicen om de låter alla grejer de tar emot ligga i över två veckor innan de gör något.

    ...och återigen: vad ska de kontakta inköpsavdelningen för, innan de kan sätta igång!? :mad: