Problem att konfigurera mail

Diskussion i 'Allmänt' startad av arfo, 29 dec 2009.

1. arfo

arfo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försöker hämta meddelanden från min Tele2-mail med HTC Hero, men det fungerar inte alls för mig.

Jag har gjort följande:
    * Valt Annat (POP3) postleverantör.
    * Angett e-postadress och lösenord.
    * Valt manuell inställning
    Ny dyker det upp ännu ett fält med e-postadress, vilket förvirrar mig en del. Däremot finns det inget fält där jag skall ange mitt användarnamn!?
    * Angett POP-server och serverport. Behållit säkerhetstyp som None.
    * Klickat fortsätt.
    Nu får jag en varning att 'Det finns inte tillräckligt med plats. Radera några meddelanden och försök igen'.

Någon som kan hjälpa?

2. Mattts

Mattts Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis samma problem,
    Jag kör IMAP, vilket funkar bättre då jag läser mail både från min Hero ooch dator.
    Försökte lösa det med att uppgradera minnet till 16 Gb, men det löste inte problemet.....
    fortfarande samma svar "Det fins inte tillräkligt med plats" (Vilket det gör nu....)

Hittar jag en lösning återkomer jag med den, om någon redan har en är jag med flera
    intresserade :-)

3. bickle

bickle Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Hade samma problem och lösningen är (hur märkligt det än låter) att ställa om telefonen till engelska innan du lägger in kontot.

4. Mattts

Mattts Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nu efter lite "mek" fått allt och fungera.
    Min laptop vad inställd på att köra POP-format mot mailservern, vilket skapade problem för mobilen där jag kör IMAP. (POP hämtar hem alla mail till laptopen, så när mobilen "kollar" på mailservern fanns inga mail där). Lösningen för mig var att konfigurera om mailkontot i laptopen till IMAP och vips så funkade allt. Så att blanda POP och IMAP verkar inte vara så bra.

5. Pinballark

Pinballark Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma problem här!
    Har tidigare fungerat bra i min gamla sony ericsson...exact samma inställningar har jag gjort i min nya legend, men det vill sig inte.
    Minnet fullt??

Va trist att det inte bara ska fungera!
    Kanske man ska behöva testa en annan e-mail kilent?