Problem att konfigurera min hotmail!

Diskussion i 'Desire HD' startad av Ppettson, 22 dec 2010.

1. Ppettson

Ppettson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej!

Har idag inskaffat min HTC Desire HD och försöker nu skapa en inloggning via telefonen till min hotmail,men det vill inte funka! Jag får bara upp felmeddelandet : Det finns inte tillräckligt med plats,radera några meddelanden och försök igen. Jag har tömt min mail på alla olästa mail,minskat ner mängden mail totalt och tömt alla mappar som går,men jag får det inte att funka. Har även tömt sim-kortet på gamla sparade sms.

Kan någon hjälpa mig!

2. fossilrony

fossilrony Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag får samma fel när jag ska lägga in min vanliga mail.
    Fattar inte varför så jag är också intresserad av vad det är för felmeddelande.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

3. mr_c

mr_c Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

samma problem här :( Förjävla pissigt...

4. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

5. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Finns en del trådar med samma problem, använd sök med "Det finns inte tillräckligt med plats" (med fnuttarna).

T.ex. detta är kanske lösningen:
    Även tråden @Magnus hänvisar till tar upp problemet.
    Så, skumma genom alla trådar ni hittar genom att använda sök enligt ovan.

6. Ppettson

Ppettson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Fixat!

Tack för hjälpen och givetvis gjorde jag en sökning innan i forumet,men fick inte svar på mitt problem. Jag vände mig till HTC idag och fick till svar:

Angående felet som uppstår när du försöker logga in på din mail så tror jag att du får ett felmeddelande som inte stämmer. Här finns det ett översättningsfel, men om du temporärt ställer över telefonen till engelska och försöker logga in så kan du se det egentliga felmeddelandet.

Du byter språk genom att gå in på inställningar > Språk & Tangentbord > välj språk

De troliga anledningarna att du inte kan logga in på din mail beror antingen på att du anger fel email-adress och/eller lösenord, eller att det finns något som förhindrar kommunikation med mail servern. Inställningarna till 3G-internet kan göra detta (oavsett om man för närvarande är ansluten till 3G eller wifi).

Om du talar om vilken operatör du har så kan jag ge dig alternativa inställningar som bör fungera. Ta också reda på vilket felmeddelande du får om telefonen är inställd på engelska och inkludera detta i ditt svar.

Jag fick det inte att fungera och mailade igen om felmeddelandet samt att jag har Tele2 som operatör. Jag fick då detta svar:

Det verkar som att telefonen och hotmails server inte riktigt får kontakt.
    Om du annars inte har några problem med att surfa i mobilen så är det sannolikt din inställning till Tele 2 som behöver ändras.

Gå in i:
    Meny > Inställningar > trådlöst & Nätverk > Mobila Nätverk > Åtkomstpunktsnamn

Här ska det finnas två stycken APN, en för mobilsurf och en för MMS. Den som är till för mobilsurf ska dessutom vara grönmarkerad och det är denna du ska redigera.
    Om det inte finns några får du trycka Meny > ny APN

1. Namn: Tele2 GPRS
    2. APN: internet.tele2.se
    3. Se till att användarnamn och lösenord inte har angetts.
    4. Proxy och Port ska också stå tomt (radera annars och tryck OK på båda).
    5. APN type, se till att det står ”default”. Det är viktigt att detta står med små bokstäver
    6. Meny/Spara

Se nu till att det är denna anslutning som är grönmarkerad.
    Starta om telefonen.
    Anslut till 3G igen.
    Försök att ställa in din Hotmail igen.

Nu funkar det!