Problem att ladda telefonen iom 2.3.3

Discussion in 'Galaxy S - Allmänt' started by hlundquist, May 4, 2011.

1. hlundquist

hlundquist Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej! Har stött på ett problem som började efter jag uppdaterat telefonen till 2.3.3 och senare också darkys 10 (rc5). Problemet finns i båda.

Problemet är att jag inte kan ladda telefonen över natten och ha 100% när jag vaknar. Det verkar som att den slutar ladda när den nått 100% och sedan låter den vara helt enkelt. Detta problemet hade jag aldrig innan 2.3.3. Finns det något jag kan göra åt detta?

Tack på förhand kära community!

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

2. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen lösning vad jag vet men i tråden om att 2.3.3 tömmer batteriet ser du att ganska många har det här problemet. Inkl. undertecknad.

3. hlundquist

MINA ENHETER

Okej, då vet jag. Är ju sjukt irriterande alltså. Hoppas vi får en lösning snart! Kan ju visserligen slita på batteriet att ha så högt laddat hela natten men det borde vara upp till användaren tycker jag.

4. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Kolla så att den verkligen går till 100 och sedan slutar ladda bara. Jag kan sitta jämte min och se att den går från 99 till 100. Om jag då drar ut, hoppar den ned till 83-86 och det är bara att stoppa i igen och ladda. Sedan kan samma upprepas (hoppar ned till 92-93) så att jag får göra om det minst en gång till.

För min del har jag inte märkt någon som helst skillnad om den ligger länge eller ej på laddaren, utan den verkar "räkna för fort" på något sätt.

Ni som har att den slutar underhållsladda, kan ni se i batteristatistiken att det dalar trots att tidne är angiven som "laddar"?

I vilket fall som helst, hoppas att det åtgärdats med nästa uppdatering.

5. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag rensade först med Dalvik cache via Titanium backup. Sedan laddade jag telefonen till 100% (efter flera korta omladdningar), körde en batterikalibrering och lät sedan luren ladda ur till den dog. Satte den i laddaren i natt och i morse stod den på 100% och när jag drog ur kabeln så blev den kvar på fullt ett tag och sedan började den räkna ner som den skulle. Kommer inte ihåg var jag hittade appen för att kalibrera batteriet men det var någonstans på XDA.

EDIT: Var visst lite trött innan. Glömde säga att man måste roota för att kunna göra det jag beskrivit. Programmet heter Battery Calibration (av NèMa) på Market.

Last edited: May 4, 2011
  6. hlundquist

MINA ENHETER

Det är korrekt som du förklarar att mätaren står på 100% på morgonen och så fort jag tar ur laddaren slå sjunker den ner 10-20%. Helskumt. Har också för mig att den börjar räkna från och med att jag faktiskt kopplat ur den och inte när dem nått 100%. Vet inte riktigt vad jag ska göra med detta.

7. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Hade samma problem, men jag gjorde som så att jag ladda tel full gick in i cwm och valde reset batt stats, sedan lät jag telefonen ladda ur helt dvs dö och sedan fick den ladda avstängd till den var full och så gjorde jag två gånger , sen hade telefonen kalibrerat batteriet. Jag gjorde detta via cwm 3.0