Problem att lyssna på webradio

Diskussion i 'Allmänt' startad av christianofsweden, 20 jul 2009.

1. christianofsweden

christianofsweden Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halloj!

Är det någon som liksom jag har problem med att lyssna på webradio, ex mobil.sr.se?

Problemet: När man vill starta en kanal på ex. mobil.sr.se så startar spelaren som streamar musik & video. Buffringen startar då blixtsnabbt och jag hör kanalen i max 2 sekunder sedan kopplas man tillbaka till mobil.sr.se. Detta problem inträffar 9 av 10 gånger för helt plötsligt så startar buffringen som vanligt (långsamt fylls baren med gult) och det går att lyssna. Jag har provat att ladda ner andra streamingspelare där jag kopierar in länken till de olika kanalerna men där förekommer exakt samma problem.

Tillfällig lösning: Att starta om Magic verkar vara enda lösningen. Då fungerar det. Kan det vara så att det i bakgrunden är för många applikationer igång så att telefonen inte "orkar" köra streamad radio? Att sätta telefonen i Air-mode och sen tillbaka verkar inte hjälpa nämligen.

/Christian

2. Hellberg

Hellberg Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Jo, det är flera som har råkat ut för samma problem, finns bl.a. en del diskussioner om det i den här tråden.

Jag har svårt att tro att telefonen inte skulle orka med streamingen, tror mer på att det antingen är någon krock med något annat program/någon service som körs på luren, alternativ en lite lagom oberäknelig bugg i musikspelaren.

Kan vidare konstatera att jag inte märkt av denna bugg någon gång när jag flashat om min Magic med Hero-rom eller ION-rom. Har dock inte testat jättemånga gånger, lyssnar sällan på SR, blir mer shoutcaststationer för min del (som man ju använder andra apps till).

3. MonkeyKong

MonkeyKong Guest

Det kan ju ha att göra med sr.se också. På min Mac blir det ibland så att streamen stoppar helt, ifall läsarhuvudet kommer ikapp streamen. I de fallen blir det totalstopp och läsarhuvudet startar om där jag först började lyssna på sändningen.