Problem: Problem att ringa och ta emot samtal.

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av nickemanx, 18 jul 2012.

1. nickemanx

nickemanx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skummat igenom och sökt igenom forumet och ser att en del har problem efter ICS med omstarter och buggar. Jag har lyckligtvis inte stött på det men har ett mycket mer irriterande problem. Telefonen lägger bara helt random av att ta emot samtal. Har full eller nästan full täckning men ändå går det inte att till den.
    Går heller inte att ringa från den, går inte ens fram några signaler.
    Samma sak med SMS, de kommer inte fram förrän långt senare och försöker man skicka så får man bara sändfel.
    Problemet kommer och går vissa samtal kommer fram och sen kan det vara helt dött i några timmar. Sen, poff, kommer det 5-6 sms samtidigt när den bestämmer sig för att fungera igen.

Trodde först att det var Tele2s fel då jag har en del problem även på min gamla hederliga Ericsson jobbtelefon. Men sätter jag i mitt simkort i den så funkar det utmärkt att både ringa och smsa.
    Börjar bli väldigt irriterande då jag är lite av den gamla skolan som ändå använder min telefon till att ringa mestadels.

Har testat att göra en fabriksåterställning men det ändrade ingenting.
    Kan man på nått annat sätt "installera om" hela telefonen?
    Garantin har ju dessutom, så klart, gått ut för drygt en månad sen.

2. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Vi har en orootad lur i hushållet och den funkar fint. Har du gjort även den senaste uppdateringen? tror det var lite firmware med i den och det kan påverka mottagningen. Funkar det inte på annat sätt så får du väl roota den, har allt funkat förut så verkar det mest sannolikt att det är mjukvaran som strular.

3. nickemanx

nickemanx Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat nu ett dygn med att wcdma och bara köra på gsm och då verkar det fungera. Sen om det bara är en slump vet jag ju inte. Om man nu inte vill roota så finns det inte fler alternativ än att göra fabriksåterställning va. Man kan inte installera om orginal romen, ungefär som man installerar om OS på en dator?