Problem att streama video via wifi - Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av GreatSleeper, 15 mar 2011.

1. GreatSleeper

GreatSleeper Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När jag ska streama video via wifi med tex Aftonbladet, öppnas den inbyggda videospelaren och jag får ett meddelande som säger något i stil med att: "Det går tyvärr inte att spela upp videoklippet". Kopplar jag istället upp mig med det mobila nätverket istället kan jag kolla på video utan problem.

Youtubeklipp fungerar både via wifi och mobila nätet då den öppnar en annan spelare.

Har installerat en app från Aftonbladet som heter Supernytt och uppdaterat till senaste versionen av Flash. Har även testat andra spelare men inte lyckas få Aftonbladet eller någon annan site att öppna dem som default för att se om det fungerar...

Misstänker att videospelaren som öppnas blockeras via min brandvägg i routern när jag kör wifi i telefonen.

Problemet gäller en Samsung Galaxy S med Android ver. 2.2.

Är det någon som råkat ut för samma sak?? Vet någon vilken port som i så fall kan öppnas i brandväggen som släpper igenom trafiken för videospelaren?? Kanske någon annan lösning som fungerar??

Tack på förhand!

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har samma problem med SVT Play, har testat att öppna portar i brandväggen och fått det att fungera, men fick öppna alla portar (från 1024 till över 65000) så stängde de igen. Skulle gärna också vilja veta om något fått det att fungera. Läste något om RTSP som behövde aktiveras/tillåtas/stängas i brandväggen (i routern) men har inte det alternativet så kan inte testa.
    Vad gällde SVT så kunde jag köra från deras "vanliga" sida, men inte mobila, kanske går att få igång det på något sådant sätt?

3. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det här problemet ligger oftast i själva ROMen, i alla fall av min erfarenhet. Vet inte vad det är som gör det, men av de olika ROMs som finns på diverse forum som jag har provat så fungerar det i ungefär 2/3 fall.

4. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag har original-ROM, och vad jag förstår har även TS det.
    För min del fungerar det via mobilnätet men inte WLAN, alltså låter det inte troligt att det är fel på ROMen, då borde åtminstone alla med 2.2.1 ha problemet.

5. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    749

MINA ENHETER

Japp så har det varit för mig oxå, med darkys så kunde jag inte se via wifi och dessutom så var live programmen i slow motion på ljudet, allt detta är som bortblåst med CM7

6. beyondthemind

beyondthemind Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Inte alla men väldigt många. Tror inte att så många vet om problemet heller då inte alla android-användare har galaxy s, har uppdaterat till original 2.2.1, eller ens streamar video. Så det är nog fler än man tror som har det här problemet utan att de vet om det.

7. GreatSleeper

GreatSleeper Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för alla svar!

Har testat placera telefonens IP i DMZ i routern. Då har jag fått det fungera! Men det känns inte riktigt som en säker lösning. När det fungerar på det sättet borde man kunna utesluta att problemet handlar om ROMen. Troligtvis är det en/flera port/portar i brandväggen som ska öppnas...

Frågan är bara vilken/vilka?? Någon som vet??