Problem att synca kontakter

Diskussion i 'Allmänt' startad av look2, 21 sept 2010.

1. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Efter att jag kopplade in min telefon till datorn och syncade med outlook så verkar jag ha problem att synca kontakterna mot google. Får bara ett meddelande som säger att det är något problem. Mail och kalendern fungerar bra, men inte kontakterna.

Nått allmänt strul? Eller bara jag som har problem? Har jag lyckats ändra nått? Och hur får jag det att fungera igen?

2. Hotlips

Hotlips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48

MINA ENHETER

Jag är nog inte rätt person att svara egentligen eftersom jag inte använder Outlook. Jag visste faktiskt inte att det fanns något annat sätt att få in Outlook kontakter i Android än att exportera alla kontakter till en csv-fil som man sedan importerar i Gmail. Någon direkt sync funktion finns mig veteligen inte mellan Outlook och Android, förutom då via något underligt tredjepartsprogram som förmodligen också bara gör en csv-grej i bakgrunden.
    Beskriv hur du synkade Outlook med din Android telefon, förmodligen ligger svaret någonstans i det.

Jag förutsätter att du har kollat i "Konton och Synkronisering" vilka delar som är aktiva och att det inte ligger några udda konton i synken?