Problem att ta emot SMS (Samsung Galaxy S)

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Kozelek, 14 mar 2011.

1. Kozelek

Kozelek Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej hej,

har kollat igenom stora delar av forumet för att se om jag kunde hitta detta problem men utan resultat. Skulle jag ha missat någon tråd med samma fråga ber jag om ursäkt på förhand och länka gärna till den om så är fallet.

Hur som helst...

Egentligen är det min frus telefon det är fel på, men det påverkar indirekt mig också då hon inte kan ta emot vissa SMS på sin Galaxy S. Jag får alla hennes meddelanden till min Desire, men alla mina mess till henne fastar på "Väntar" om man kollar leveransrapport. Det har varit strul att ta emot sms från andra kontakter också, men mina är de enda som aldrig kommer fram (såvitt vi vet vill säga).

Vi har rotat igenom massor med inställningar i telefonen men hittar inget som löst det. Till slut flyttade vi över hennes sim-kort till en äldre telefon och då rasade 25-30 sms in på samma gång. När vi sen satte tillbaka kortet i hennes Galaxy verkar allt funka igen (ta i trä).

Nu kan man ju tycka att det inte är någon panik då det funkar igen, men det stör mig något fruktansvärt att vi inte kunde hitta någon "riktig" lösning. Och givetvis är det inget som utesluter att problemet återkommer och att detta bara var en temporär lösning.

Kort sagt, någon som har upplevt samma problematik och/eller har koll på vad detta kan bero på?

Hennes telefon kör 2.1 (trots att affären sa att det skulle vara 2.2, boo!).
    Min Desire kör 2.2.

Som sagt, inte hela världen om vi inte får svar, men hade varit gott att få reda på vad det berodde på.

Tack på förhand.

2. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

3. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    vi är några stycken som hade samma problem tidigare. jag tror att det var isolerat till 2.1 för jag har inte det problemet längre och det var länge sedan jag såg till någon tråd som behandlade ämnet. så mitt råd är att uppdatera telefonen till senaste mjukvara

4. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Det brukar vara APN inställningarna som spökar. När man tar ur sim kortet och sen sätter i det igen så återställs sannolikt APN till standard och det är nog det som gör att det funkar nu. Man kan ändra APN manuellt i telefonen, kolla länken i inlägget ovan för mer info om APN.

5. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    apninställnignarna påverkar bara datatrafiken till & från telefonen

6. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Just det, numret för meddelande-centralen är det för sms. Finns i sms inställningar :)

7. Kozelek

Kozelek Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska kolla in tråden ni länkade till och testa uppgradera till senaste och hoppas på att det funkar. Ska även kolla in vad vi har för inställningar vad gäller med-centralen.

Tusen tack för svaren/tipsen!