Problem att ta emot sms

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Coldsnap, 18 maj 2011.

1. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

De senaste dagarna har jag haft problem med att sms som skickas till mig inte kommer fram förrän jag startat om telefonen. Att skicka sms går dock fint. Telia säger att de inte har problem, och det finns typ 20 MB ledigt utrymme i telefonen. Nån som har några tips?

2. simpleminds

simpleminds Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Låter mer som ett mjukvarufel än hårdvara (nät), beroende på om det är ett känt problem löses det eventuellt med största sannolikhet genom omflash med SEUS...

3. Coldsnap

Coldsnap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jepp, misstänker nåt liknande men hade hoppats slippa flasha om rubb och stubb. :P

4. liston

liston Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Har haft samma problem i omgångar. Kommer inte fram sms från telia, med andra operatörer går det bra, väldigt märkligt... Har inte kommit någon vart med telias kundtjänst.

Last edited: 21 maj 2011
  5. das

das Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har Telia som operatör och samma problem. Ungefär 1/3 av SMS:en som skickas till mig kommer ej fram (de som har leveransrapport aktiverat får tillbaka "misslyckat").

Jag har även ibland problem med att en röst säger något i stil med "Numret är ej i bruk." när folk ringer mig.

Telias första lösning var att skicka ut nytt SIM-kort (felet kvarstår). När jag ringde idag var hennes lösning folk som skickar SMS till mig skriver in SMS:et i titelraden(?!) för det gjorde hennes bekanta och då fick inte hon SMS:en. Mig veterligen har ej SMS någon titelrad, ev. har MMS det(?).

Hennes förklaring att en röst säger "Numret är ej i bruk" var att min telefon tappade täckning. Jag kontrade med att då bör rösten säga samma sak när telefonen är avstängd eller när man rycker batteriet, men det var en helt annan sak enligt henne. Jag har dock svårt och tro att de ser skillnad på det och undrar även varför en automatisk röst skulle säga att mitt nummer ej är i bruk när man kommer utanför täckningsområdet.

Jag köpte ej hennes argument och fick då tillbaka att min telefon hade gått sönder. Meddelade dock att den fungerade perfekt innan porteringen från Tele2 (som det fungerade perfekt med), men inget gehör.

Ska försöka testa med annan telefon och se om det är något kompabilitetsproblem/bugg i min Nexus One ihop med Telia eller om deras nät är helt kokko!

Om det är fler som har problem, hojta gärna till med vilken telefon ni har problem ihop med Telia med.