Problem att uppdatera program från market

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av theswede78, 25 maj 2011.

1. theswede78

theswede78 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Har fått problem med att uppdatera min program från market. När jag trycker uppdatera laddas programmer ner sen får jag ett meddelande att installationen misslyckades.

Någon som har en bra idé på hur man kan lösa problemet.

2. Svinkall

Svinkall Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du fullt i ditt telefonminne? Jag har själv haft liknande problem när jag haft detta.

3. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    Har samma problem med min! Gäller dock bara appar som är installerade på SD-kortet.
    En "workaround" är att flytta det som ska uppdateras till telefonminnet, uppdatera och sen flytta tillbaka. Dock ingen långsiktig lösning.
    Har sökt runt massor men hittat få som har samma problem och ingen permanent lösning.
    Alla idéer är välkomna!

Last edited: 26 maj 2011
  4. Svinkall

Svinkall Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har du testat att fakriksåterställa telefonen och se om problemet kvarstår?

5. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
    Jag har inte gjort det, löser säkert problemet, om TS gjort det kan jag inte svara på. Men för mig är det absolut sista utvägen.
    Hoppas på att lösa det utan att behöva gå så långt.

När det inträffat vet jag inte riktigt, men det känns som det ska kunna ha nått med sökvägen till sd-kortet att göra.
    Eller rättare sagt så hade jag (Och många andra) problem med att få SwiFTP att fungera. Browsa sd-kortet osv fungerade inte efter nån uppdatering av Android utan man var tvungen att sätta sökvägen manuellt till /mnt/sdcard i "properties" för att få det att fungera.
    Finns det nånstanns man kan ändra sökvägen för att testa i telefonen?

Har ingen aningen om ovanstående har med varandra att göra eller inte, men det känns som det kan vara värt att testa.

Telefonen är inte Rootad men har ändrat så att allt installeras på SD-kortet.

Last edited: 27 maj 2011
  6. jonsjo

jonsjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Samsung Galaxy s20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy s20+
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Platta:
    Samsung Galaxy TAB s7+
  7. ParazIT

ParazIT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dyker upp ett problem för mig då jag inte har denna fil alls. Har samma problem (med vissa appar, andra uppdateras fint) Den börjar ladda ner, sen står det pausat och sen lägger den av. allt inom loppet av ca en sekund.

Jag får alltså inget error meddelande eller någon kod av något slag (varken 18 eller något annat kul) Den drar helt enkelt inte riktigt igång.

Detta gäller för min del för angry birds och angry birds season (rio funkar bra)
    Har försökt flytta till telefon och sen uppdatera
    har försökt radera angry birds filerna i .android_secure (detta ledde till att programmen inte längre var "installerade")
    Har försökt avinstallera och sen installera på nytt (tog risken att bli av med all data, detta funkade inte alls, kunde alltså inte installera på nytt och jag lyckades få tillbaka programmet via titanium backup)
    Har rensat market Cache

Har möjligen gjort något mer men jag kan inte komma på just nu.

Kanske värt att notera att efter cache rensning av market (som jag gjorde i "program") så försvann både angry birds season och angry birds från mina "installerade appar" lista. Jag kunde leta upp dom och välja installera igen. Efter meck med seasons så är den tillbaka i min lista med gul text "uppdatera" men den går fortfarande inte att uppdatera.

Problemen dök upp efter att jag formaterade mitt minne för att få mer utrymme (kopierade allt till min dator, gjorde en formatering i telefonen och sen flyttade tillbaka allt)

Så några fler tips skulle uppskattas

Last edited: 2 jul 2011
  8. mgh

mgh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tog bort filen som nämns å då funkade det igen :)
    Vad jag har svurit över detta länge och så hittade jag detta forum med lösningen, underbart

9. ParazIT

ParazIT Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tjena, Jag uppdaterade min rom från 2.2f till 2.5.0 och nu funkar Market som det ska... bra för folk att veta.