Problem att växla mellan 3G/GSM

Diskussion i 'Hero' startad av erikje, 17 dec 2009.

1. erikje

erikje Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej

Telenor har just nu uppenbara problem med 3G-nätet i Luleå, täckningen kommer och går på 3G. Det tråkiga är att min Hero tappar all täckning med jämna mellanrum (samtal bryts etc.), den växlar alltså inte ner till GSM på ett vettigt sätt. Telefonen fungerar dock klockrent om jag väljer "Only 2G", dvs låser den till GSM.... vilket inte är en långsiktig lösning.

Jag prövade stoppa in SIM-kortet i min gamla P1 och där kan jag också se att 3G-täckningen kommer och går hela tiden, den hanterar dock bytet mellan näten galant.

Finns det någon inställning i min Hero för hur den ska hantera detta med byten mellan nät?

2. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Dålig täckning är enl. PTS tillräcklig anledning att säga upp abonnemang i förtid - så är du missnöjd med Telenor och/eller det finns operatörer med bättre täckning är det ett utmärkt tillfälle att ta tillfället i akt.

Brukar heller aldrig vara fel att slippa vara låst till en operatör tycker jag, hehe...

3. erikje

erikje Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Företagstelefon... så inte lika lätt att vara missnöjd då. :-)

Jag funderar om Hero bara har problem att växla mellan GSM och 3G nu när Telenor har en störning i nätet. Jag har nämligen inte råkat ut för detta tidigare då den har tappat 3G-täckning av "normala" anledningar.