[Problem] Batteri temp

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Ossian06, 30 jun 2011.

1. Ossian06

Ossian06 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har fått ett litet problem med att när jag laddade in den nya frimwaren från kies så har den uppträtt lite konstigt, första dagen var det bra då höll den batteriet hela dagen och körde spel och va på internet som jag brukar men idag har jag knappt kört eller varit på nätet så mycket men slockande på kvällen men nu uppträder den verkligen konstigt, sätter i laddaren men den stängs av så fort jag ska starta telen, ett par ggr kommer det upp att batteriet har för hög eller för låg temp, nu ligger den och laddar men jag vågar inte sätta på den igen, är det nån som vet vad som är fel eller är batteriet kasst

Mvh Ossian

PS rotade den med

2. Dot

Dot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Säger den att batteriet har en tokig temp fast du kan känna att den inte är ungefär handvarm, så kan det (rent teoretiskt) hända att telefonen överladdar batteriet. DÅ blir det varmt.

Jag påstår att det är riskfritt att använda telefonen utan laddare inkopplad. Blir telefonen het under användning eller laddning, så slit ur batteriet bums!

När telefonen stängs av vid start, vad händer? Börjar den ladda igen?

3. Ossian06

Ossian06 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den är ju inte varm för fem öre, fick ha den avstängd i natt då den inte villa vara på fast jag hade laddare i men laddaren satt i hela natten och när jag tog den så var den inte alls varm
    satte på den och än så länge så verkar den funka som vanligt men vi får se

4. Dot

Dot Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den kanske skärper till sig efter några laddningar?