Problem: Bilder i MMS visas som filmklipp

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av kuntri, 28 augusti 2012.

1. kuntri

kuntri Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Varje gång jag får eller skickar ett MMS med en bild och tittar på bilden så visas bilden som ett filmklipp. Filmklippet visas 10 sekunder sedan kommer jag tillbaka till sms/mms-konversationen. Det går att pausa i klippet. Jag kan inte spara ner bilden(klippet)... Vad kan ha gått snett?

2. apa455

apa455 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem :(

3. Ajsh

Ajsh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Alltså, ni får ju ge lite mer info. Vad använder ni för ROM, använder ni den vanliga mms appen?
    Skulle tipsat om att fabriksåterställa(om ni har möjlighet att säkerhetskopiera mobilen innan dess) och testa igen. Är problemet kvar då kan man börja titta vidare.

4. kuntri

kuntri Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har bara vanlig vaniljtelefon. Senaste uppdateringen av OSet, inget annat.

Jag har inte lust att göra fabriksåterställning för att kolla om det funkar... Så jobbigt är det inte. Mest irriterande.

5. super_nollan

super_nollan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vet inte om jag fattat er fel eller rätt?
    När jag får ett MMS och vill spara bilden i MMSet ( JA! Jag får också mina MMS att se ut som en "film" när jag öppnar de...) så trycker jag o håller kvar på minibilden i MMSet i 2-3 sekunder o får då ett val att "Låsa meddelande/ringa +46xxxx/visa kontakt/ vidarebefodra...../Kopian bifogas på ett SD-kort eller Kopiera till minneskortet (Extern)
    Kör allt std....

apa455 gillar detta.