Problem efter byte av skärm/lcd

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av hamph1337, 30 aug 2012.

1. hamph1337

hamph1337 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Råkade tappa min kära (läs med sarkasm) LG efter en liten fyllebravad i sommras och spräckte då skärmen (glaset) ganska brutalt. Beslutade mig för att köpa nytt och byta eftersom jag gjort det med bra resultat på min tidigare HTC Wildfire.

Sagt och gjort, fick hem en ny skärm och plocka isär telefonen. Bytte glas och allt verkade toppen, tills att jag skulle stoppa i LCD igen, då den inte passade (?!). Samma LCD så jag tänkte vafan, den ska ju passa och börja använda en smal mejsal som hävarm, råkade då spräcka min LCD, så beställde en ny sådan som jag fått i nu och fungerar bra.

Dock så är själva touchen (glaset) lustigt, det fungerar klockrent 1-2minuter efter jag startat mobilen sen slutar det ta emot signaler helt och hamnar på fel "kordinater" än de jag anger. Någon som har haft erfarenhet av detta tidigare? Är det fel på glaset från fabriken (förväntar mig ju inte så mkt för 100kr med frakt från ebay..) eller har jag förstört något när jag varit och pillat??

Tacksam för svar då jag saknar min följeslagare!

2. hamph1337

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

eller kan det hjälpa med en mjukvaru återställning för att "synca" om digitilyzern? :eek:

kör CM 7.1 på den atm..

3. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Tja, har du inget viktigt på den kan du ju alltid ladda ner stockrom och flasha om med smartflash. Funkar det inte då kan du nog gjort nåt riktigt galet :/

4. hamph1337

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mjo får väl prova det.. Du har själv ingen erfarenhet av att beställt dålig hårdvara från ebay/kina/usa? funderar på att försöka reklamera. :innocent:

5. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Har beställt massor från ebay och haft några duster. Dock ej reklamerat. Funnits prylar som aldrig anlänt. Har fått tillbaka en del av priset då.

Kolla på ebay Customer support och ta kontakt med säljaren. Lämna ALDRIG negativt innan du försökt ta kontakt med säljaren. Oftast är de väldigt hjälpsamma.

Lycka till!

6. hamph1337

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yepp det är min allmäna uppfattning om dom med, löser sig ofta. Som sagt ska testa flasha om och se om de hjälper först...

tack för infon

7. jocke888

jocke888 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 5
    Info:
    Jobbtelefon som jag måste komplettera med en egen android
    Platta:
    Apple Ipad Air
    Jag har haft samma problem med en Wildfire S som jag bytt på. Det jag behövde göra var att kalibrera om digitizern. Jag hade ingen erfarenhet av Wildfire innan dess, så jag gjorde bara enligt instruktionerna. Men du borde kunna göra motsvarande på 2X. Länk til linstruktioner för Wildfire: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1368798

8. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

digitaizern skärmen verkar vara ganska känslig för böjningar m.m. Hände samma sak för mig också när jag skulle byta LCD. Råkade böjja skärmen lite. och då funkade inte digitizern i mittern av skärmen. Jag beställde ny. och sen så funkade det kanon.

9. hamph1337

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

okej låter som att det finns hopp att jag inte förstört något värre då.. beställt en ny digitizer nu så får se hur de löser sig. Håller tummarna!

10. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

japp..första gången jag skruva ihop den. hade jag tillåmed glömt att klämma på kontakterna för digitizern på moderkortet. så dom inte satt fast riktigt. Herrejösses vad digitizerna levde sitt eget liv. den fick för sig å klicka fast ja inte hade klickat. å bläddra å hade sig.

Men då skruvade jag upp den å tryckte på kontakterna där digitizer och lcd sitter fast på moderkortet med en Plast-mejsel. Sen dess har den fungerat felfritt. och det var nästan ett år sen nu :D