Problem efter inlämnat hos Anovo

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Rollon, 24 okt 2011.

1. Rollon

Rollon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tjena

Lämnade in min telefon hos Anovo för ett par veckor sedan för telefonen tog mycket batteri men det är inte det som det handlar om riktigt.

Telefonen är köpt hos tele2 utan abonnemang och olåst.
    När jag fick tillbaka telefonen från Anovo så hade dom lagt in 2.3.3 i den vilket det redan var men det förstår jag.
    Men nu finns inte facebook på market lägre och går jag in på market i webben så står det "Den här appen är inte kompatibel med 3 HTC HTC Desire." Vad menas med det?

Och Htc egna lamp app funkar inte ens!
    Har abonnemang hos 3, men telefonen har inget att göra med 3 eftersom den är köpt hos tele2. Kan det vara så att dom lagt in någon 3 brandad rom i telefonen?

Det går inte att uppdatera med officiella Htc desire 2.3.3 romen heller! Fel bootloader tyckte jag att det stog :S

Är så trött på Anovo!

Tackar för svar

Last edited: 24 okt 2011
  2. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Du får kanske först roota med senaste revulotionary och sedan lägga in en obrandad RUU om du nu vill köra med original ROM.

Om det nu inte gick att lägga in rätt RUU direkt om jag förstod saken rätt? Kanske går med ett goldcard men då är det nog lättare att roota och sedan unroot

3. xtreemjohan

xtreemjohan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

De har med störta sannolikhet inte lagt in en brandad ROM. Att det står "3 HTC HTC Desire" är helt normalt, market känner av vilken operatör man kör, men det gör ingen skillnad. För mig står det "Telia HTC HTC Desire" Och innan jag bytte till Telia så stog det "Tele2 HTC HTC Desire". Min lur är, och har alltid varit olåst. Inköpt på komplett :D

Annars tycker jag som Poontus: Roota, men vill du ha allt original så kan du köra RUU.