Problem efter installation av CM7

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av gabbestorck, 16 jul 2011.

1. gabbestorck

gabbestorck Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bestämde mig för att roota min LG Optimus 2X, och så gjorde jag.

Efter att den var rootad så laddade jag ner Rom Manager-appen från Market och
    i den så installerade jag ClockWorkMod, laddade ner CM7 och installerade den.
    När den frågade om jag ville göra en backup, så sade jag ja, och om den skulle rensa cache sade jag också ja till.

Telefonen startades om och jag kom till en skärm där man såg att allt blev uppbackat.

Efter att det var klart startades den om igen, men den här gången kom jag till den där välkomstguiden från LG. Jag gjorde klart den och när den var klar så kom jag till vanliga stock-romen.

Det här var ju inte rätt, tänkte jag och tänkte gå tillbaka till min gamla rom jag gjorde en backup på, men när jag gick in i programlistan för att starta Rom Manager så var såklart alla mina appar borta...

Tänkte gå in på Market för att ladda ner den igen och se om det gick att restora då, men precis när jag startar Market så stängs det ner igen av sig självt.

Vad ska jag göra? Vad gick fel?

2. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Koppla googlekontot till telefonen, och gå in på market.android.com från datorn kanske fungerar.

3. gabbestorck

gabbestorck Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kontot är redan kopplat.

Får ändå "There are no Android phones associated with this account. Please sign in with a different account." när jag försöker installera.

Det är lugnt grabbar, allt har löst sig. Installerade Rom Manager via android sdk'n och med den lyckades jag återställa.

Installerade även CM7 manuellt för att vara säker och det funkar nu.

Finns det något sätt att få sina kontakter man hade innan till CM7?

Last edited: 17 jul 2011
  4. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Hej!

Hej! Jag försökte lägga in cm7 via den här guiden:LG Optimus 2X: Recovery and CyanogenMod - CyanogenMod Wiki
    Second method.

Nu när jag startar den kommer jag till cyanogenmods bootup logo, där den laddar men sedan blir det svart och den laddar om igen i all oändlighet. Det enda jag gjorde annorlunda var att jag använde denna istället för den i guiden ovanför eftersom att jag förmodade att det var den senaste verisionen:cm_p990_full-81 CyanogenMod Mirror Network - Powered by TDRevolution

Nu behöver jag verkligen hjälp eftersom den inte startar! Eller rebootar cyanogenmod logan i evigheter... efter 10 minuter tröttnade jag...Jag kan ju inte lämna in den eller återställa den??? Vad ska jag göra???

Tack på förhand!

Ps: please hjälp mig, är inte übergrym på sådana här saker.

5. Hoggeman

Hoggeman Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

1. Ladda ner den senaste rom du vill ha.
    2. Gå in i cmw. Gör wipe all/factory reset tre gånger, gör wipe cashe tre gånge, wipe dalvik tre gånger under avancerat.
    3. Prova att instellera igen via update fr.o.m. Sd. Du måste som du säkert förstår lägga zip filen cm7 på sd kort.

6. Danzou

Danzou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

att wipea de olika sakerna 3ggr gör ingen skillnad.