[PROBLEM] Exchange konto som blir raderat.

Diskussion i 'Magic' startad av fregor, 18 sept 2009.

1. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej.

Detta har skedd mig 3 ggr nu sen jag köpte min Magic. Kör Exchange synk över mobilnät/wlan. Plötsligt så upptäcker jag att mailen inte bli uppdaterad, den visar att den synkar men inget händer. Går jag då in på "data syncronization" under settings så visar det sig att kontot är borta och jag måste sätta upp det på nytt... Mailbox och alla mail ligger under mailklienten men själva kontot är borta..

Flera som varit med om detta? Kör orginal ROM från HTC, (antagligen det som är problemet :P )

.f

2. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Nej, det har jag inte varit med om.
    För tillfället synkar jag bara Calender via Exchange eftersom jag inte vill få in jobbmail och jobbkontakter i min privata.
    Men när jag synkar kalendern via Exchange måste jag alltid synka minst 2 ggr för att få över alla ändringar.
    Hur gör man för att slippa detta?
    På min Nokia står det hur många poster som uppdateras under pågående synkning, men det gör det ju inte här.
    Hur ska man veta att HELA kalendern har blivit synkad?

3. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte haft det problemet, men det kan ju vara att exchange servern inte är 100% uppdaterad från din lokala outlook eller lotus notes.

Dock tycker jag mina lokala ändringar pushas ut till telefonen relativt fort. Även alla ändringar.

4. iorx

iorx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej!

Jepp, jag kan konfirmera din uppgifter. Jag har varit tvungen att lägga in mitt exchange-konto efter att det bara plötsligt är borta. Har väl hänt så där en 3 eller 4 gånger hittills tror jag. Har slutat med att sätta mer än 7 dagar nedladdning och då verkar kontot hänga kvar...

5. fregor

fregor Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Fint, det var detta jag behövde, ska testa att korta ner synkdagarna.