Problem & Fixar för X10 Mini/Pro

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av upnorth, 19 jul 2010.

1. upnorth

upnorth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Problem: död skärm, lysande diod, ingen reaktion på lås/power eller någon annan knapp.

Råkade ut för det här ikväll. Efter mycket surfande och pillande på knappar och kort (X10 Mini har ju inbyggt batteri så det går ju inte att bryta strömmen manuellt) kom jag på att jag har ju en användarmanual (av papper!) för felsökning.

Lösning: Tvingad omstart = Power (toppen av telefonen) + Hem (den mittersta av de 3 på framsidan) i ca 5 sekunder.

Efter det gick telefonen igång och allt var som vanligt. Vet inte vad som hände men någon slags låsning av något slag, kanske triggat av felaktig urkoppling av usb/sd?

Problem: Installerade program går inte att återställa vid uppdatering av telefonen då sync-programmen bara tar inställningar och kontakter mm.

Efter att ha haft både X10 Mini och Pro på några dagar har jag hunnit med några ominstallationer av program och inställningar. Ikväll hittade jag äntligen ett sätt att även ta backup på själva programmen.

Lösning: Filhanteraren ASTRO (finns fler sätt/program) har en backup-del specifikt för det här. Man hittar den genom att (i programmet) välja; Meny (vänster knapp på framsidan av telefonen) > Tools > Application Manager/Bakup.
    Där kan du både spara och ominstallera program till och från minneskortet. Från minneskortet kan du självklart spara dessa till datorn.
    Sökvägen är /sdcard/backups/apps

Använd gärna min formateringsmall (eller förbättra den) och lägg upp egna tips ;)