Har ett skumt problem. Nämligen så visar min gps fel när jag startar upp tex maps,(både mobilmasterna och gps) för att efter ett tag visa korrekt. Nu till det skumma, jag har nyligen flyttat och den visar alltid min förra adress först och säger att den är på 20 min exakt. Finns det några lagrade data för att snabba upp allt som jag behöver radera? Detta skapar nämligen problem att tex Tasker strular med mina task som har med location att göra, den tror ju att jag är 4 km härifrån?.. Har tömt cachen i maps. Sent from my Nexus One using Tapatalk
Nu gör jag bara en vild gissning, men min vilda gissning går ut på följande: När din telefon försöker hitta sin position ser den om den hittar något känt wifi-nätverk i närheten. Den hittar då din wifi-router och vet sen tidigare var den routern befunnit sig geografiskt. Är det möjligen så att du har en wifi-router som följde med i flytten? m v h Henrik
Yes kom på det innan oxå, den visar bara fel när jag har aktiverat WIFI. Problemet är att WIFI aktiveras när jag är hemma och när Tasker aktiverar WIFI så flyttas min position och WIFI avaktiveras osv... Hur kallibrerar man om vart min router sitter? Sent from my Nexus One using Tapatalk
Det enkla sättet är att du ändrar namn (ssid) på routern, och sedan ansluter mot den. När du anslutet mot routern så kopplar du även upp med gps via maps. Tror det ska fungera.
Är detta den enda lösningen? Vet nämligen inte hur man ändrar namn, har kass router från bredbandsbolaget
Jag kan inte komma på ev. annan lösning. Prova öppna webbläsaren och gå in på typ 192.168.1.254 Förhoppningsvis kan du komma åt routern och ändra namn där.
Tror inte du kommer in i BBBs router. Har för mig att det varit så förut, dom har en egen moddad firmware i sina routers.
platsen har _INGENTING_ med SSID att göra då tusentals routrar har samma SSID, det är enhetens unika mac-adress google använder i sina databaser. läs mer här : http://android.stackexchange.com/qu...-androids-database-for-a-better-triangulation Enligt den texten så ska du med en gnutta tur själv kunna putta över din router till rätt placering genom att ha på gps & wifi samtidigt. Pröva att fylla i här om det går! : https://services.google.com/fb/forms/wifibugs/