[Problem] Hack/lagg i animationer.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Stedad, 22 jun 2011.

  1. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Min underbara telefon är sjuk!

    1. Ofta när jag öppnar eller stänger en applikation så upplever jag ett hackande i övergångsanimationen. Det är "flytet" i animationen som saknas.

    2. Jag har även problem med animationen vid byte av bakgrund. Jag trycker meny->bakgrundsbild. Då zoomar bilden ut något, istället för en mjuk och fin animation får jag en som är väldigt ryckig. Det gäller även meny->redigera. Det här händer varje gång.

    3. Det händer också att det hackar när jag hoppar mellan hemskärmarna samt när jag tar fram hemskärms-miniatyrerna.

    Det spelar ingen roll hur många widgets och ikoner jag har på hemskärmarna. Inte heller om bakgrunden är levande. Jag väntar med systemåterställning som sista utväg.

    Har någon annan upplevt liknande problem? Går det att lösa?
     
  2. meSos

    meSos Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    203
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag står och velar om jag ska köpa SG2 imorgon och just det du beskriver är det jag är orolig för. De två demoex jag prövat + en kollegas har alla haft "småhack" när man bläddrar mellan hemskärmarna.

    Har ni stött på någon annan forumtråd om detta? Finns det en lösning?

    Jag prövade en annan kollegas ARC tror jag det var.. det flöt bättre än någonsin.
     
  3. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Hack ? jag upplever inget hack..... kan ni beskriva mer ingående... är det i TW som det hackar eller kör ni någon annan launcher?
     
  4. nobodysdiary

    nobodysdiary Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    enda gången min telefon "hackar" är när jag kör upp helikoptervy med 5 skärmar i launcher pro, annars har jag aldrig varit med om "hackandet"
     
  5. Adebisi

    Adebisi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    408
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag tycker den småhackar mest hela tiden i menyer, märkligt med tanke på hårdvaran. Känns som ett androidproblem (upplevde samma på desire, även om cm7 gjorde det något bättre). Däremot hackar inte Hd-video och andra avancerade processer.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  6. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag kör stock touch wiz. Jag köpte telefonen för drygt en vecka sen och hackadet fanns inte där från början. Det är Jag rätt säker på.
     
  7. Applemoes

    Applemoes Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du någon aning om när det började? Ifall det inte är någon speciell app eller liknande du lagt in så bör du testa en återställning. Funkar det inte då (eller blir likadant igen utan att du gjort något) så vet du ju med säkerhet att det är mobilen som spökar.
     
  8. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ja det blir nog en återställning. Problemet är ju att alla appdata går förlorade.
     
  9. Oldskool

    Oldskool Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag upplevde standardinställningarna som OK, men jag såg lite hackande och gillade inte touchwiz allmänt. Ladda ner en hårdvaruaccelererad launcher, t.ex. Launcher Pro, så blir det både mer användarvänligt och hackfritt. Själv kör jag SPB Shell 3D och tycker den äger, men den är inte gratis.
     
  10. Norpan111

    Norpan111 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    43

    MINA ENHETER

    Är Go launcher hv använder den just nu och den är gratis, annars blir det ett köp av lp:)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  11. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Det. Verkar som att Acuweather-widgeten bidrar mycket till hackadet. Utan den flyter det bättre.

    Väldigt synd då jag gillar den skarpt.
     
  12. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    För mig så flyter det inte mellan hemskärmarna i lp och det har det aldrig gjort, rätt så fult om man skiftar snabbt

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  13. Stedad

    Stedad Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    603
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag tycker att telefonen flyter på bättre efter att jag uppgraderat till KE7.